söndag, april 21, 2019

Andra veckan i april

Andra måndagen i april hade jag en sån jäkla bra hårdag. Så bra att det enda man borde göra en sån dag är att gå på fest och visa upp sitt hår. Men det gjorde jag inte. Jag satt på jobbet och jobbade. Och fastade. Och hade ont i huvudet. Men håret var bra. Efter jobbet gick jag till Lindex och köpte en kjol och en t-shirt och tog tåget till Centralen och fotade spåren. Och sen åkte jag hem och vi åt soppa och tittade på tv och gick och la oss.
Lite spår och så
Once a tågnörd, always a tågnörd
Andra tisdagen i april kom klänningen jag bytte till två storlekar mindre och den satt perfekt. Det firade vi med att steka upp lite pulled pork från helgen och äta den med aioli och klyftpotatis. Sen tittade vi på tv och gick och la oss.
Rester
Andra onsdagen i april steg min man upp klockan fyra för att åka till Stockholm. Jag låg kvar i sängen tills jag var tvungen att stiga upp för att gå ut med jyckarna och börja jobba. Egentligen skulle jag fastat också, men jag hade ont i axlarna och var tvungen att ta en treo och ville inte ta på fastande mage, så jag åt macka och islatte till frukost. Sen jobbade jag hela dan med paus för att gå ut med jyckarna. Och jag hade två auktioner som skulle gå ut på kvällen och naturligtvis glömde jag bort dem alldeles och kom inte på det förrän jag gått och lagt mig, men då visade det sig att jag vunnit båda. Snacka om tur! Så nu har jag ännu en tysk golvvas.
Hundarna bestämde sig tydligen för att möblera om lite i köket under natten
Frukost!
Jag sköljde ner treon med bilar
Andra torsdagen i april fyllde Dixie sex år. Det firade vi med att jag började jobba klockan sex eftersom jag vaknade pigg och utvilad redan klockan fem. Jag jobbade på, jyckarna gjorde mig sällskap, vid ett kände jag att jag jobbat klart för dagen, så vi gick ut en kortis i trädgården eftersom Dylan ville leka. Sen gick jag in och tog ett långt varmt bad för att vara ren när min man kom hem. Och när han kom hem hade han med sig fiskbullar i hummersås som jyckarna fick till middag, min man och jag nöjde oss med biffen och ramslökssmöret och klyrran.
Dylan och hans outgrundliga min
Dixie undrade varför jag störde hennes skönhetssömn
Men hon poserade fint när vi gick ut
Dylan vägrade släppa sin älskade freesbee
Inte ens när han fotobombade Dixies fotoskjut
Andra fredagen i april åkte jag till kontoret precis som vanligt. Och köpte fredagslatten och slutade efter lunch och köpte godsaker på väg till bussen och hann även fota ett tjusigt rött tåg på centralen. Och när jag kom hem åt jag förtugget som en sen lunch medan min man var och handlade. Och när han kom hem var det biffen och klyrran och Masterchef Australia för hela slanten. För jag hittade var jag kunde streama tidigare säsonger av Masterchef Australia.
Åh! Vilket fint tåg!
Förtuggslunchen
Andra lördagen i april var det kallt. Jättekallt. Så kallt att vi egentligen bara ville stanna hemma under en filt i soffan. Men det gjorde vi inte. Vi steg upp och vi åt frukost och vi gick ut med jyckarna och vi gjorde oss i ordning och åkte ner på stan på eftermiddagen. Vi hade tänkt äta middag i stan, men vi var inte sugna någon av oss så vi åkte hem och åt ost och charkuterier till middag och tittade på Masterchef Australia. Som vi ju är helt besatta av. Och vi streamade och bilden var hackig och kvaliteten sådär, men vi stod ut.
Ett glas juice till frukost
Pålägg till makens nybakade bullar
Älskar att han orkar baka bullar nästan varje helgmorgon!
Middagen. Och ny servettring! Älskar den!
Andra söndagen i april var det ungefär lika kallt. Men vi steg upp, vi åt frukost, vi gick ut med jyckarna, min man målade, jag fotograferade och tittade på Pretty Little Liars och sen lagade vi lax med hollandaisesås och tittade på Masterchef Australia. Men streamingen var helt löjligt dålig så jag googlade för att hitta en bättre lösning och upptäckte sen att det fanns på Prime. Puh! Lättnaden alltså när vi insåg att vi skulle kunna kolla på ytterligare sex säsonger utan problem...
Vi trotsade kylan och satte oss på övre däck med var sitt glas cava och en liten cigarill
Dylan stod och gjorde tokiga miner eftersom det är vad han gör
Söt ändå såklart!
Jag fotograferade något gömt
Lax och hollandaisesås. Och lite annat