lördag, juni 17, 2017

Snart midsommar

Dixie och jag har tjejlördag medan min man är och spårar med Dylan. Solen skiner, det blåser och vi orkar inte göra något vettigt. Jag funderade kort på att städa där inne, men la ner det projektet ganska omgående. Vattnade alla växterna gjorde jag däremot. 

Förra torsdagen påbörjades renoveringen av vårt lilla badrum. Och det går undan får man säga. De kommer mellan sju och halv åtta på morgonen och håller bara på ett par timmar innan de är klara för dagen. Inga hela dagar där inte… Igår kom han sju och gick tjugo över. Då hade han flytspacklat golvet. Så vad de gjort hittills är: rivit ut inredningen, dvs duschkabin, toalett och vask, rivit ner allt kakel och tagit bort klinkern, dragit ny el, lagt värmegolv, gjutit ny golvbrunn och nu flytspacklat golvet. Och så råkade de göra ett hål i väggen in till köket. Vad min man och jag gjort är: köpt inredning. Dvs hylla till schampo, balsam, duschtvål, doftljus och en vas. Vasen har jag sett ut. Doftljus måste jag gå och dofta på. Toarullehållare har vi också köpt. Och badrumsskåp och handdukskrokar och klinkers och dimmer… Och jag känner att vi måste investera i nya badlakan. Och så måste jag ju köpa en flaska champagne som jag ska ha när jag tar första badet...

Det mesta handlar om badrummet just nu. Men inte allt. Vi har sitter ute i trädgården och njuter varje chans vi får. Vi äter jordgubbar i parti och minut. Jag går runt och oh:ar och ah:ar över rosorna som blommar för fullt. Jag har haft fötterna i en påse och jag har gjort naglar för första gången på länge länge. Och förra lördagen var jag irriterad på min man som inte hängt in tvätten, bland annat, så jag hade storstädning medan han var och spårade med Dylan. Jag får gärna bli arg oftare, sa han när han kom hem… Jag borde som sagt ha städat idag med, men det står saker överallt, saker som ska till badrummet och saker som varit i badrummet. Så storstädning får vänta ett par veckor till. 
Nästa vecka är fullspäckad. Inte bara är det midsommar (och jag är helt oplanerad…), jag ska även ha Dylan med mig på jobbet, luncha med tjejer, klippa mig, after worka med tjejer, gå till doktorn och äta sushi. Men alltså inte äta sushi hos doktorn… Och sen är det ju midsommar. Modern ringde och bjöd hem sig och Roffe och det går ju bra. Hon tar med sig sillsalladen och jordgubbarna. Vi ska grilla. Vad vet vi inte än, men eftersom tiden går snabbt, och vi förmodligen inte hinner planera, blir det väl en oxfilé. 

Inga kommentarer: