söndag, maj 07, 2017

Tjejlördag (64/100)

Egentligen skulle jag följt med min man och Dylan ut i spårskogen igår. Men när vi vaknade sken nästan solen och jag kände ett enormt behov av att få tillbringa dagen lättklädd i trädgården, hellre än påpälsad i skogen. Så Dixie och jag hade tjejlördag i stället. Jag duschade och satte på lösögonfransar, sånt man gör en helt vanlig lördag när man är allergisk som fan, och en klänning och gick sen ut med Dixie. Dixie var på gott humör och skuttade och balanserade och när vi kom hem satte vi oss i trägården. Jag lyssnade på en bok och spelade Candy Crush, Dixie låg i solen. Ett tag var vi redo att ge upp eftersom solen gick i moln och det blev kallt som fan. Men vi härdade ut och tillslut kom solen tillbaka.

Och halv fyra kom min man kom hem med Dylan. Dylan hade varit duktig (såklart!) och hittat klöven. En annan gång ska jag följa med. Och fota.
Dylan hade en massa överskottsenergi när han kom hem, bollen fick sig en omgång
Han skällde på grannen som hoppade studsmatta
Sen blev det bollen igen
Dixie fick sig en omgång. Eller han försökte i alla fall
De andra grannarna blev också skällda på
Dixie bara låg och skakade på huvudet. Eller hade gjort det om hon kunnat...

Min man satte på grillen och slängde på kamben och sen satte vi oss i solen med var sin rejäl cigarr och när klockan var sju var cigarren upprökt och kambenen nästan klara.

Lyx en lördagseftermiddag i maj
Vi bäddade i soffan åt dem, Dixie la sig på mitten så Dylan inte fick plats
Men sen kröp hon ihop i ett hörn och Dylan fick plats i det andra och i fick röka våra cigarrer i lugn och ro

Inga kommentarer: