onsdag, maj 10, 2017

Onsdagssvammel... (68/100)

I morse fick jag sova ända till tio i sex innan Dylle tyckte det var dags att stiga upp. Så det blev samma procedur som igår, han fick rasta sig i trädgården och sen fick de somna om i köket. Och min plan var att somna om i sängen. Men naturligtvis var jag alldeles för pigg när jag kom upp, så jag låg och lyssnade på min bok tills jag vaknade av att min man ringde och sa godmorgon.

Jag har stigit upp nu. Och tagit av sängkläderna och slängt våra nya i tvätten och varit ute med jyckarna och satt igång dammsugaren och nu äter jag frukost. En sen frukost...

Det är väldigt stressande att ha semester, ska det verkligen vara så? Jag har en lång lista över saker jag hade tänkt hinna med nu när min man är i Stockholm, men än så länge har jag bara lyckats stryka en sak; sätt igång gräsklipparen. Allt det andra har jag börjat på men inte avslutat, så jag kan inte stryka något...

Nåja, jag har lyssnat på en himla massa böcker och faktiskt läst ut (lyssnat ut?) tre stycken. Vilket inte är så illa pinkat... En film har jag också sett; Mother's Day. Den var sådär lagom trevlig med massa kändisar, men jag är inte säker på att den hade en handling? Förmodar att den hör ihop med Valentine's Day och New Year's Eve? Och det är skönt att vara hemma med hundarna utan att vara stressad. Annars är jag ju bara hemma med dem när jag jobbar hemma och då tycker jag mest att vi stressar oss genom alla rundor. Men nu har vi haft tid att umgås.

Igår dammsög jag vardagsrummet hela dan. Det är fan inte klokt vad mycket damm vi har? Trots att jag tycker att jag dammsuger oftare nu än någonsin förr. Men det är klart, Dylan fäller som en galning och älskar att rulla runt på mattan, så där hamnar ju en del hår...

Jag sticklade min monkey monstera igår. Vi får se hur det går? Egentligen borde jag inte ha originalplantan på tv-bänken eftersom den växer som en galning och det kommer att gå illa en dag med tanke på lekfulla katter och ivriga hundrumpor. Den ska ju egentligen bo i en ampel, men den verkar ju trivas så himla bra långt in i rummet. Ja, ja, jag får väl lösa det problemet en annan dag. Samma dag jag möblerar om bland alla växter som tycks stå utplacerade lite huller om buller...
Sticklingen. Det såg ut som om den hade något rotliknande på gång redan. Eller så var det något helt annat?
Jag borde gå och duscha och tvätta håret eftersom jag ska på hälsoundersökning i eftermiddag. Men innan jag ska dit kommer min man hem från Stockholm. Och ikväll ska jag laga middag medan han är och ringtränar med Dylan. I morgon kräver jag sovmorgon!

Inga kommentarer: