lördag, maj 06, 2017

I trädgården (63/100)

Första maj när Dixie och min man tävlade i viltspår, tog Dylan och jag en tur i trädgården för att fotografera. Det fanns inte alls så mycket att fotografera som jag förväntade mig. Borde inte trädgården vara fylld av blommor och bin vid det här laget? Eller är det jag som inte har någon fantasi eftersom jag fotograferar samma sak om och om igen och till slut inte ser något annat...?

Ett par foto på Dylan blev det i alla fall. Mycket roligare att fota jyckarna utomhus med den stora snabba kameran. Då fastnar de på bild...
Dylan och hans favoritsysselsättning; tugga sönder en pinne...
Färgen på dessa tulpaner gillar jag egentligen inte alls. Men de funkar till den grå bakgrunden
Åh! Min snygge kille!
Som poserar så fint!
Lek med mig matte?
Blommande maskrosor har vi gott om
Blommande rabarber också
Magnolian är nästan överblommad
Och rosenmandeln ser ledsen ut och behöver nog lite kärlek
Corokian är alldeles ny och bor inte i trädgården, men jag är glad att den lever...

Inga kommentarer: