lördag, maj 06, 2017

Allergikern (62/100)

Just nu är jag så jäkla allergisk. Så allergisk att jag tror att jag aldrig varit så allergisk tidigare. Men min man påminde mig om att jag faktiskt är det varje år och han har nog rätt...

I alla fall, ögonen rinner konstant och är svullna och rynkiga och jag smörjer in dem cirka hundra gånger per dag och jag ser fan inte klok ut och känner en enorm tacksamhet över att jag ska ha semester i veckan för det är jäkligt jobbigt att koncentrera sig när ögonen kliar och rinner och glasögonen skaver och jag ser suddigt. Och så slipper jag visa mig bland folk...

Näsan är inte så drabbad, jag nyser med jämna mellanrum, men att nysa är ju ganska skönt, så det gör mig inget...

Tyvärr triggas mina eksem av allergin och jag känner hur de kryper fram över hela kroppen och tack och lov för att jag har elocon hemma alltså...

Ja, ja... Snart är det väl över för den här gången och jag kan återigen glömma hur allergisk jag faktiskt är...

Inga kommentarer: