tisdag, april 18, 2017

Vaknade upp på golvet i snön (49/100)

Jag vaknade kvart i fyra inatt och upptäckte att jag låg på golvet. Alltså jag ligger ju och sover på en uppblåsbar madrass som ligger på golvet, men inatt hade luften gått ur madrassen och jag låg bokstavligen på golvet. Inte jätteskönt. Men jag krånglade in täcket under mig och lyckades somna om ändå och två timmar senare vaknade jag igen och tyckte inte att det var lönt att försöka somna igen. Jag roade mig med ett korsord och när Modern vaknade en stund senare pumpade jag upp madrassen igen. Det är ju en elektrisk pump som låter en hel del och jag ville ju inte väcka de andra mitt i natten. Om det skulle hända inatt igen att luften går ur mig, eller min madrass, så har jag fått tillåtelse att pumpa madrassen. Trots att de andra sover.

När alla vaknat till liv och ätit frukost och klätt på sig, tog Modern och jag med barnen till förskolan. I snön. För det hade snöat och var alldeles vitt och det kändes snarare som att vi var på väg mot jul än mot midsommar... Men vi promenerade mot förskolan och när vi kom dit träffade Lilian genast på sin bästis(?) och de satte sig på en bänk och började prata. Som små tonåringar. Vad har man att prata om när man är så liten? Undrade jag. Bruno ville inte släppa min hand och började böla och jag kände mig så taskig när jag gick. En annan grej med när vi kom på förskolan, var att alla barn flockades runt en och sa hej och började prata och det kändes som om man blev alldeles omringad. Riktigt läskigt tyckte jag.
Alldeles vitt när vi kom ut från porten
Men soligt så fint ändå
Blommorna var lite deppiga förstås...
Dessa ranunkler fyndade Syrran för tio kronor på avdelningen för vissna blommor. Jag önskar mitt Coop också hade en avdelning för vissna blommar...
Egentligen skulle jag åkt in till Stockholm och gått på Fotografiska, men eftersom vi var på konsert ikväll, kändes det som om dan skulle bli alldeles för lång. Så jag hängde med till Syrrans förråd och till Coop och till Rusta i stället. Och köpte en stor förpackning bikarbonat.

Inga kommentarer: