torsdag, april 27, 2017

Nu är det slut! (56/100)

Ojsan, jag har visst inte bloggat på ett par dagar... Men jag steg upp och gick till jobbet, jobbade och åkte hem igen. That's it...

Min man och jag har bestämt oss för att det får vara slut på vårt osunda leverne Åtminstone för ett tag. Det har blivit sjukt mycket chips här hemma och jag är ändå inte så förtjust i chips, så fattar inte varför vi i stort sett provat oss igenom hela Sveriges chipssortiment? Och godis, jisses så mycket godis jag ätit de senaste månaderna. Inte hemma,  här äter jag nästan aldrig godis, men på jobbet! Kontorets godisförråd befinner sig alldeles utanför mitt kontor och på eftermiddagen när jag är trött och stressad är det väldigt svårt att gå förbi utan att ta en bit eller tre... Eller fem... Och alla dessa treo jag druckit då... Okej att jag har druckit treo på grund av nacke/axlar/rygg, men nu får det verkligen vara slut. Nu börjar det mer kännas som okynnesdrickande och så kan jag inte ha det. 

Så nu är det slut! Nu ska jag avgifta mig från socker och treo. Godiset har jag låtit bli i tre dagar och tycker faktiskt redan att jag känner mig lite piggare och sundare. Kan vara inbillning, men då får det vara det... Treon ska jag sluta med om en vecka då jag har semester. Mycket lättare att vara hemma och ha ont i huvudet än att sitta framför datorn på jobbet och känna sig stressad. 

Annat vi ska sluta med; bröd. Jag älskar bröd. Det finns så mycket gott bröd och jag hade egentligen kunnat leva på bröd. Om det inte varit för min mage. Min mage är inte alls särskilt förtjust i bröd. Den blir trött och svullen och ja, det blir faktiskt resten av jag också. Hungriga blir vi också mycket fortare, min mage och jag. 

Så det blir väl en liberal variant av LCHF min man och jag ska ägna oss åt ett tag. Liberal så tillvida att jag ju måste få äta sushi lite då och då... Och nypotatisen vill jag ju inte vara utan. Och vi måste ju äta våra hamburgare ibland. Och tacos... Men kanske inte så ofta då... 

Fast alltså, inget av detta ska jag sluta med för gott. Treo är jäkligt bra att ha vid migrän och en nybakad bulle med ett tjockt lager smör är ju bara något av det godaste som finns. Och tryffelchips... Jag vill ju inte vara utan tryffelchips... 

Inga kommentarer: