söndag, april 23, 2017

Moheda, Alvesta, Växjö och hem igen... (54/100)

I morse ringde klockan halv sex. Och strax efter sju hade vi gjort oss i ordning och rastat jyckarna och packat in Dylan i bilen och var redo att köra till Moheda för att ställa ut honom. Jag var kartläsare och DJ och gjorde ett mycket bra jobb.
Dylan är taggad!
Cirka två och en halv timme senare var vi framme i Moheda och ställde oss vid vår ring och försökte fatta hur det gick till. Det var Dylans tredje utställning och han börjar nog fatta vad det är som gäller. Han var mycket bättre på att vänta den här gången. Även om han blev trött lagom tills de var hans tur eftersom vi fick vänta i ungefär tre timmar. Men han och min man gjorde ändå ett bra jobb och visade upp sig väl och fick finfint omdöme; mycket vackra tassar.
Full fart framåt på de där två

Dylan blev klar och vi åkte till en antikaffär, en gigantisk antikaffär, där vi inte köpte något. I stället åkte vi till Ica i Alvesta där vi köpte något att äta. Sen blev jag akut sugen på en latte, men de hade ingenstans att köpa latte i Alvesta (inte ens ett McDonalds!), han på Ica föreslog en kaffeautomat i förbutiken... Vi behövde riktigt kaffe, så vi åkte till Espresso House i Växjö. En omväg på cirka tre mil...

Och sen körde vi hem. Och när vi kom hem la jag mig i soffan med min bok och lite Candy Crush. Min man var gullig och lagade mat. Nu ser vi Modern Family och jag behöver en allergitablett, men tycks inte veta var jag har lagt dem...
Vi har sett mycket skog idag

Inga kommentarer: