tisdag, april 04, 2017

Jag somnade (35/100)

I morse steg min man upp klockan fyra. Jag vaknade till men somnade om meddetsamma och vaknade inte förrän klockan ringde halv sju. Så jäkla skönt!

Och klockan sju satte jag igång att jobba och jag gick ut med hundarna och tog bussen in till stan för att gå till naprapaten. Hon tryckte och klämde och drog och knäckte och gav mig akupunktur och medan jag hade tusen nålar på ryggen lyckades jag somna. Och vaknade med ett ryck och naprapaten frågade om allt var okej och jag skämdes...

När jag gick därifrån kände jag mig nästan hel. Trött och yr med huvudvärk, men knappt ont alls i nacke och axlar. Och på vägen hem tog jag en tur inom Coop för att hämta ut ett paket. Jag blev nämligen lite besatt av The Big Bang Theory när vi var i London, så jag beställde de nio första säsongerna på DVD.

Jag kom hem och fortsatte att jobba och satt som en hösäck och flyttade över till soffan där jag fortsatte att sitta som en hösäck, den här gången mellan två jyckar som trängdes. Så efter en stund hade jag lika ont som vanligt i nacke och axlar. Men jobbade på ändå till sex och gick ut med jyckarna och pratade med min man i telefon och lagade tacos till middag och jag ser The Affair och lägger in Big Bang på datorn och är så jäkla spänd i axlar och nacke nu alltså och borde verkligen gå och lägga mig.
Och i längst ner i trädgården blommar snart magnolian

Inga kommentarer: