lördag, april 22, 2017

En hamburgare (53/100)

I förmiddags åkte vi iväg med jyckarna till Nöbbelövs Mosse där vi tänkt gå en liten sväng med dem. Det blev en mycket liten sväng. Det blåste som satan och det var ett elstängsel vi inte ville att jyckarna skulle gå in i, så vi åkte igen. Men hundarna verkade inte missnöjda med sin kortkorta promenad.

Vi stannade till på Nova och tittade på tapeter och konstaterade att tapeten vi bestämt oss för till hallen fortfarande var den vi ville ha. Så vi åkte till Coop för att handla lite vi glömt och sen åkte vi hem. Jag satte mig i solen och lyssnade på en bok medan min man svängde ihop en räkpasta till middag. Och sen satt vi ute i solen och rökte cigarr och kollade i en inredningstidning. Min man gick in för att börja på kvällens middag, jag satt kvar ute och lyssnade på boken.

Det blev hamburgare med stekt ägg och det var väl okej, men ingen höjdare. Alltså hamburgarna var supergoda, men ägget tillförde inte så mycket. Kan vara att vi hade vändstekt ägg, kanske ska ha enkelstekt nästa gång? 

Efter maten gick vi ut i trädgården och borstade Dylan, som fäller som en besatt. Och min man körde lite ringträning med honom. För i morgon är det utställning för Dylan. I Moheda av alla ställen...

Inga kommentarer: