tisdag, mars 28, 2017

This is the Date of March 28th (28/100)

Idag är det 22 år sen min man och jag förlovade oss. Det firar vi med att lyssna på Nothing Happened Today med The Boomtown Rats och i år stämde texten på pricken; Tomorrow's Wednesday, Today was Tuesday, and this is the date of March 28th

Jag sov jättedåligt inatt. Jag hade så ont i axlar och nacke och inget sätt var skönt att ha kudden på. Och när jag vaknade och det var dags att stiga upp hade jag fortfarande jätteont och min man fick sätta på ett värmeplåster och när jag kom fram till jobbet tog jag en treo eftersom jag  naturligtvis hade ont i huvudet också. Värken blev lite bättre under dagen, men jag bestämde mig för att göra något åt det, för såhär kan jag ju faktiskt inte ha det! Så jag bestämde mig för att ta ledigt några fredagar framöver, åtminstone tills jag känner mig bättre i nacken och axlarna. Jag pratade med Mr T som gick med på mitt förslag. Så nu kommer jag att vara ledig fredagar och har bestämt mig för att de ska (i stort sett) vara datorfria. Min plan är att fredagar ska ägnas åt långrundor med jyckarna, träning och storstädning.

Jag hade Dylan på jobbet idag. Vi var som vanligt ute och gick på lunchen och han charmade folk till höger och vänster och en kille erbjöd mig två ipaddar och en iPhone för honom. Jag sa nej tack.

I morgon åker vi till London och jag har ingen koll på något alls. Borde nog egentligen packa, men jag har lagt fram tre klänningar och tänker att det får räcka. Smink och sånt åker ner i morgon bitti efterhand som jag använder det... Nåja, vi får packa och skriva listor och planera när vi ätit...

Förresten har jag ett idiotiskt problem med mitt iCloud. Plötsligt en dag var det fullt och när jag tittade stod det att jag hade lagrade dokument på 880 Gb. Det är jättemycket. Större än min hårddisk. Jag kunde inte se vad dessa 880 Gb bestod av eftersom molnet var fullt. Så jag skaffade mig (tillfälligt) mer utrymme (2 Tb) och såg att jag hade fyllt mitt moln med 1,3 Tb. Vilket jag ju inte har. Och hur mycket jag än letar och kastar, så förblir de där 880 Gb där de är. Så jag får ta och kontakta Apple så de får reda ut den här härvan, för jag orkar inte.
Dagens förtugg; lakritsägg!


Inga kommentarer: