lördag, mars 25, 2017

Nästan som söndag (25/100)

I morse vaknade jag och trodde det var fredag. Jag fick tänka efter en lång stund innan jag insåg att det faktiskt bara var lördag. Då tittade jag på klockan, såg att den bara var fem och slet fram padden med ett korsord. Och låg och löste det tills jag blev trött och somnade om.

Jag vaknade halv åtta och medan min man stod i duschen svängde jag ihop lite frukost; overnight oats med jordnötssmör och banan, två smörgåsar med ost och groddar, en stor latte och lite apelsiner. Älskar när vi orkar engagera oss i helgfrukosten.
Halv tio tog min man med sig Dylan på ringträning och Dixie och jag kollade på The Affair en stund. Sen blev jag aktiv som satan och gick ut en långrunda med Dixie, försökte i alla fall... Hon var inte så sugen, så jag fick dra henne efter mig i cirka en halvmil... Och när vi kom hem satte jag igång att städa toaletter och vaskar och ta bort kalk och plocka undan och damma och pusta fönster och speglar och dammsuga och rama in en tavla och prata med Syrran och sen blev klockan tre och jag blev hungrig och värmde lite lunch och tittade på The Affair igen och sen kom min man hem med Dylan.

Dylan hade såklart varit jätteduktig på att springa i ring, men dragit som en galning mellan övningarna. Min man var trött och hade ont i händerna och i huvudet och hade helt glömt bort kvällens konsert med NMA. Jag var också trött av allt städande och bara tanken på att gå och duscha och göra mig i ordning, gjorde mig matt... Så efter mycket dividerande fram och tillbaka, bestämde vi oss för att stanna hemma. Just nu känns det som ett jäkligt bra beslut eftersom jag också har fått ont i huvudet nu och mest vill gå och lägga mig. Fast först vill jag äta för jag är jäkligt hungrig också...

Inga kommentarer: