torsdag, mars 23, 2017

Nästan, nästan fredag... (23/100)

I morse vaknade jag klockan fem och kunde inte somna om. Och det gjorde inget. Det var faktiskt skönt att ligga kvar i sängen och vara pigg och veta att jag inte behövde stiga upp på en stund. I stället låg jag och löste korsord tills det var dags att stiga upp. Och eftersom jag hoppade över duschen, var jag klar att åka till jobbet redan tjugo över sju. Det var nästan min man också och efter en liten omväg, var vi på jobbet redan klockan åtta.

Dylan och jag fick jättemycket gjort, detta känns faktiskt som en ovanligt effektiv vecka, och jobbade ända till fem. Och på lunchen var vi ute och vädret var fantastiskt och jag ville aldrig gå in. Jag känner spontant att jag vill gå längre rundor med Dylan och äta min lunch vid skrivbordet. Så det kanske blir så ibland framöver...

Såklart mötte vi min man och Dixie efter jobbet och tillsammans körde vi till Ikea och köpte en ram. Och till Emporia för att helghandla. Och sen åkte vi hem. Jag var trött och hade ont i axlarna och orkade inte mycket mer än lägga mig i soffan med The Affair. Tack och lov att min man orkade laga maten...

Inga kommentarer: