onsdag, mars 29, 2017

London, Baby (29/100)

Vi steg upp vid sex i morse. Och min man gjorde sig i ordning och körde och lämnade jyckarna på hotellet. Jag fortsatte att göra mig i ordning. Och packa det sista. Och äta frukost. Och klockan nio var min man hemma igen och vi tog en taxi till stationen.

Tåget till Kastrup var sent och fullt men vi kom fram. Och gick raka vägen till loungen och drack vin. Och två glas senare gick vi till nästa lounge och drack ännu ett glas. Sen kände jag mig faktiskt redo att sätta mig på planet. Planet var sent men inte ett dugg fullt. Och jag fick inte panik eller ångest när vi lyfte. Istället somnade jag nästan. Min man och jag roade oss med korsord och en inredningstidning och sen var vi framme. Landningen var lite läskig för det kändes som om planet körde alldeles för fort. Men fram kom vi och vi hittade bagaget och tog Gatwick Express till Victoria Station och en taxi till hotellet.

Vi checkade in och tog en titt på vårt lyxrum och gick sen ut på stan. Och det var vår! Riktig vår! Med träd och tulpaner som blommar och allt är grönt och det är varmt. Ljummet i alla fall... Vi gick en sväng på Oxford Street och tittade i lite affärer och gick och åt och kollade i lite fler affärer och köpte en halvflaska champagne och lite snacks innan vi gick tillbaka till hotellet.

Och nu ska vi snart gå och lägga oss. Min man har jobbat och jag tänkte vi kunde kolla på Modern Family på Netflix, men vi hade visst engelskt Netflix och de har inte Modern Family. Däremot har de Ru Pauls Dragrace med det senaste avsnittet där Lady Gaga är gästdomare. Jag är ju lite kär i Lady Gaga så det såg jag medan vi drack champagnen. Sen hittade jag Big Bang Theory, avsnitt vi inte sett, så det såg vi också. Kanske blir det ett avsnitt till innan vi somnar...

I morgon ska min man på konferens. Jag ska roa mig själv. Undrar var jag ska börja?

Inga kommentarer: