torsdag, mars 30, 2017

Fortfarande London (30/100)

Igår när vi precis hade somnat, klockan var väl halv elva eller så, vaknade jag av att det knackade på dörren, så jag väckte min man som undrade om det var här det knackade och strax därefter hörde vi hur dörren till vårt hotellrum öppnades och en röst som sa; houskeeping. Min man och jág satte oss upp i sängen och städerskan kom in och såg oss och bad om ursäkt. Vi fattade ingenting. Hon gick igen. Min man somnade. Det gjorde inte jag. Inte meddetsamma i alla fall...

Klockan sex ringde klockan och min man gick upp och gjorde sig i ordning. Jag låg kvar i sängen en stund till. Klockan sju gick vi ner och åt frukost, de hade sju sorters kakor men bara fyra sorters bröd. Vi åt äggröra och bacon och bullar och yoghurt och frukt tills det var dags för min man att åka på konferens. Jag låg kvar på hotellrummet en stund till och begav mig sen till Primark.

På Primark köpte jag saker till alla utom mig och sen gick jag en sväng i Hyde Park och njöt av våren. Magnoliorna blommade och påskliljorna blommade och jag var överväldigad. Och när jag hade överväldigat klart gick jag en sväng på Oxford Street och kollade i affärer och köpte ögonbryn och Cityakuten och sen gick jag till hotellrummet för att lämna mina inköp. Och pusta ut. Och knappt hade jag hunnit pusta ut innan det knackade på och en man klev in och sa att han skulle kolla rummet. Vad han skulle kolla fick jag aldrig reda på för han gick igen. 

Jag blev hungrig på lunch och gick till Starbucks och köpte mig en latte och en macka och gick ut för att hitta en bänk jag kunde sitta och äta min lunch på. Men tydligen har de inte uppfunnit bänkar i London för jag hittade ingen. Jag fick istället gå och äta min lunch och det gick ju bra det med. Något annat de inte heller uppfunnit är papperskorgar... 

När lunchen var uppäten och jag besökt varenda affär på Oxford Street och Regent Street var jag trött och svett och gick tillbaka till hotellet där jag såg ett avsnitt av The Affair. Och halv fyra messade min man att han var klar och jag gick och mötte honom vid tunnelbanan. 

Vädret var underbart och vi bestämde oss för att sätta oss och dricka vin och äta något på en uteservering, men det blev ganska misslyckat. Vi beställde en flaska rosé (som smakade bensin och vi fick tvinga den i oss) men någon mat fick vi aldrig beställa för servitrisen och menyn och kom aldrig tillbaka. Så vi gick på stan och jag köpte en mascara och min man provade en kavaj och sen hittade vi en uteservering där vi drack gott rött vin och jag åt en god stark pizza och min man en hamburgare. 

När vi kom tillbaka till hotellet tog vi en dusch och satte oss i sängen med The Big Bang Theory och lite chips och gissa om det knackade på dörren och housekeeping klev in. Ett jävla rännande på vårt hotellrum tycker jag. Och min man gömde sig på toaletten på grund av naken. I morgon får han nog säga till i receptionen tänker jag...

Och förresten är det inte så att jag inte tagit några bilder i London. Tyvärr får jag inte lov att logga in på bloggen på min mans jobbdator. Inte på grund av honom, på grund av bloggen...

Inga kommentarer: