torsdag, februari 02, 2017

Dylan och Dixie låter nästan som Dolly och Daisy

I morse vaknade jag halv sex och kunde inte somna om. Jag blir så irriterad när det händer. Men naturligtvis somnade jag om till sist. Precis innan min mans larm ringde. Och ringde igen. Så vi gick upp och gjorde oss i ordning och den där Jack drev mig från vettet! Hans senaste projekt är att klösa sönder alla våra möbler och det gör mig vansinnig! Så han åkte ut. Och när jag gick till bussen tittade han efter mig med ledsen blick... Så kändes det i alla fall.

Jag var sen till jobbet, men orkade inte bry mig. Det gick bra på jobbet. Inte alls trögt som det brukar om måndagar. Allt flöt på och jag fick massor gjort. Så mycket att jag inte gick klockan fyra som tänkt, utan jag stannade ända till fem. Och min man kom och hämtade mig och vi åkte till Ica och hämtade matkassen och till Netonnet för att köpa en skrivare och till posten för att hämta mina nya tofflor. Tofflorna var ljuvliga! Mina fötter längtar efter sommar och sol och nu är det bara tre månader kvar till premiären. Toffelpremiären alltså.
Åh! Tofflor!

Och det där ovan skrev jag igår. Som vanligt blev jag avbruten av mat och tv och annat...

Nu är det alltså tisdag och jag har jobbat hemifrån. Min man åkte till Stockholm i morse, jag steg upp och satte mig vid datorn. Jack sov i källaren. Jyckarna sov i köket. Jag glömde bort att ge dem frukost... Men det löste sig till slut. Vi fick alla vår frukost. Jag gjorde havregrynsgröt som jag piffade med keso, äpple och riven kokos. Gott!
Gröten

Det gick skitdåligt att jobba idag. Jag hoppade från den ena uppgiften till den andra och det kändes inte som om jag avslutade något. Så jag stängde ner klockan fyra. Vilket ändå var över åtta timmars jobb... Och kvällen har jag tillbringat med att gå ut med jyckarna, äta en macka, kolla på tv, prata i telefon. Snart vill jag gå och lägga mig. Ska bara...

Förra veckan förflöt ganska obemärkt. Jag köpte ett unicorn horn på Lush att ha i badet, fyndade två par tofflor på Swedish Hasbeens rea, och jobbade hemifrån en dag. I fredags slutade jag klockan tolv och när jag kom hem röjde jag i köket och städade och dammade och dammsög i matrum och vardagsrum och när min man kom hem hade jag till och med hunnit vara ute med jyckarna. Så vi satte oss med förtugg och vin. Och vi åt biff och klyftisar och såg På Spåret och Skavlan och jag somnade i soffan.
En dag åt vi pasta med krämigbiff
Fredagstulpanerna
I helgen hann vi med en promenad i Kungsparken med jyckarna, ett besök på Hornbach, ett besök på Ikea, ett besök på Plantagen, en snabbis på Emporia, jag tog ett bad, vi städade och möblerade upp en fåtölj från vardagsrummet till sovrummet, vi bannade Jack för att han klöste på nämnda fåtölj, vi såg Beverly Hills Cop II och III, vi gick en långrunda med jyckarna i regnet, vi lagade hel kyckling i ugn och jag skaffade mig ett nytt instagramkonto.
Jag pressade juice
Vi åt en Bookmaker
En minimonstera
Jag gjorde pesto
Och min man stekte gnocchi
Vi åt kyckling
Jag sticklade mitt elefantöra

Jag har tänkt på det ett tag. Att jag skulle vilja instagramma lite fler vardagliga bilder som inte rör jyckarna, men det har inte blivit så. På grund av att mitt vanliga konto mest har hundföljare. Så jag startade ett nytt och ska försöka att instagramma minst en bild om dagen där. Och hoppas att det får mig att inspireras att ta fler bilder. Fast kanske är det bara årstidens fel att jag är en sån usel fotograf? Det finns liksom inget att ta kort på nu när allt är grått och tråkigt och solen aldrig syns till...
Dixie vet hur man kopplar av
Och nu är det plötsligt torsdag och jag började det här jävla blogginlägget i måndags... Dags att bli klar och gå vidare kanske...?

Jag jobbade hemma både igår och idag. Egentligen hade jag tänkt jobba halva dan på jobbet igår, men jag vaknade och hade ont i axlarna, förmodligen på grund av dålig jobbställning i drag dagen innan. Så planen var att inte jobba så länge och sen ta hand om mina axlar. Naturligtvis blev det inte så. Jag jobbade precis lika länge som vanligt och sen gick jag ut med jyckarna, värmde mig lite mat och låg i soffan och kollade tv och hade dåligt samvete över att jag inte jobbade... Men jag tröstshoppade lite ansiktsprodukter på Åhléns.se och sen kändes det bättre.
Dylan vet också hur man kopplar av...

I morse väckte Jack mig kvart över fem så jag fick stiga upp och slänga ner honom i källaren. Och sen kunde jag inte somna om. Jag låg och stressade över allt jag behövde hinna med på jobbet och allt jag skulle hinna med innan jag åkte in till jobbet och allt bara snurrade, men till sist somnade jag. Ungefär samtidigt som klockan ringde. Kändes det som i alla fall. Och jag vaknade och hade ont i huvudet och ont i axlarna och var stressad och när jag kom ner hade Dylan trashat köket, som vanligt, och jag bröt nästan ihop. Och bestämde mig för att jobba hemma hela dan. Vilket kändes som ett väldigt bra beslut eftersom jag fick massor gjort. Ända till två då jag inte kunde koppla upp mig på servern längre. Det tog jag som ett tecken på att stänga ner för dagen.
Så här fina är inte fredagstulpanerna längre...

Dixie och Dylan (Dylan och Dixie låter nästan som Dolly och Daisy om man inte lyssnar så noga...) har krånglat mest hela dan. Gnällt och skällt och busat och bråkat och Dylan har varit onaturligt mattig. Han har suttit bredvid mig när jag jobbat och velat bli klappad. När jag slutat för dagen satte jag mig i soffan och han satte sig bredvid och ville bli klappad. När jag slutade klappa honom, slog han mig med tassen tills jag fortsatte. Nu har han somnat. Jag tittar på Timeless, ikväll kommer min man äntligen hem. Det ska bli så, så skönt att slippa ta allt ansvar för alla djur och mig själv ett tag...
Den mattiga lilla leverkorven

Inga kommentarer: