fredag, december 16, 2016

TGIF!!!

Åh! Äntligen fredag!!! Varje dag den här veckan har jag trott att det har varit fredag. Varje dag! Så veckan har känts orimligt lång. Kan inte fatta att det bara är en vecka sen vi var på julfest i Köpenhamn? Känns som två veckor sen minst!

Men idag är det fredag! Och jag har inga planer för helgen. Eller jo, det har jag ju visst! På söndag ska jag till Ingrid och fira jul. På självaste fjärde advent. Och jag har köpt julklapparna! Kattas höll jag på att glömma och sprang ut och köpte idag på lunchen.

I onsdags åt vi julbord på St Marcus och det blev en tidig kväll utan skandaler. Jättegod mat och jättetrevligt sällskap, men ändå skönt att komma hem tidigt en onsdag. Jag åt massor, alldeles för mycket, men det är ju det julbord är till för... Jag åt sill och lax och rostbiff och marinerad ryggbiff och marinerad vitlök och kronärtskocka och ost och ost och ost och världens godaste cheesecake. Och jag hade sällskap med Mats och Josefin till Centralen där jag skulle ta bussen, men de hade flyttat hållplatsen utan att meddela mig, så jag missade bussen. Den måste ha kört förbi bakom min rygg utan att jag märkte det. Och min man och jyckarna stod och väntade hemma på hållplatsen. Men jag tog en annan buss och mannen och jyckarna gick genom halva orten för att möta mig. Och det måste vara så konstigt för Dylan att matten kan dyka upp lite varstans tänkte jag...
Och när vi kom hem såg vi senaste avsnittet av Designated Survivor och sen började vi på senaste säsongen av Homeland. Och jäklar vad det finns många bra serier alltså! Och vad jag älskar att (nästan) alla andra på jobbet också är besatta av tv-serier!

Och igår var en riktig jävla skitdag på jobbet. Fakturaskanningen har inte fungerat på hela veckan och igår kulminerade det och jag fick typ göra om allt jag redan gjort och maila supporter till höger och vänster plus försöka hinna med det dagliga och kom inte iväg från jobbet förrän strax innan fem och då gick jag och shoppade och på Rituals blev jag irriterad på säljaren eftersom de tydligen satt upp en skylt om att man inte fick prova själv längre och jag såg inte skylten och bad så mycket om ursäkt när hon påpekade den och tyckte faktiskt att hon då kunde sagt att det var okej. Jag har ändå varit där ett antal gånger... I stället verkade hon bli sur och jag kände spontant att jag inte tänker handla där fler gånger... I alla fall så gick jag inom Åhléns och köpte mig en ögonskugga jag inte behövde och blev löjligt glad och tänkte som hastigast att jag kanske inte ska koncentrera mig så mycket på att köpa julklappar till mig själv...

I morse tog min man och jag bussen till jobbet tillsammans och vi köpte frukost på centralen och jag promenerade genom stan. Och jag jobbade så hårt att jag var alldeles snurrig i huvudet när jag gick till bussen klockan tolv. Men när jag kom hem hade inte Dylan sabbat något och det var jag glad för. Så jag värmde lite lunch och satte mig att jobba till kvart i fyra då jag försökte ta årets julkort och det gick sådär... Inte särskilt medgörliga modeller... De ville mest tugga på skinnet jag la i soffan. Eller busa. Eller bara ligga och glo... Så vi får se om det blir något julkort alls i år. Det känns som om det är för mörkt hela tiden. Och jag verkar vara lite oinspirerad... Precis som jyckarna...

Men nu är det fredag, snart är det biff och klyrror och Searching For Sugar Man. I morgon är det lördag och jag är ledig.

Inga kommentarer: