tisdag, december 20, 2016

Jultankar och jobbtankar

Jag är så jäkla trött. Hela, hela tiden är jag så jäkla trött. Trots att jag sover ovanligt bra just nu... Och jag längtar så till på söndag, eller juldagen som den också heter, då jag får sova ut. Alltså jag längtar jättemycket efter julafton också eftersom julafton är julafton, men sova alltså... Vilken grej!

Denna veckan har känts jättelång och det är bara tisdag? Jag blir inte klar med någonting, eftersom vad jag än tar tag i, så stöter jag på problem. Det är fakturor som saknas, betalningsuppgifter som saknas, fakturor som ändrats, fakturor som är jätteviktiga och allt ska helst vara klart meddetsamma. Och jag vill inte klaga, för jag tycker om att jobba, men jag är inte bra på det här med stress längre. Alltså, jag gillar att ha mycket att göra och jag har inget emot att ha fullt upp, men jag orkar inte med andras stress. Har du gjort det än, har du läst mitt mail, har du fakturerat detta... Sånt har jag väldigt svårt för. När inte jag själv får planera min tid och i vilken ordning saker ska göras. För alla tycker såklart att just deras önskemål är det enda och det viktigaste. Så jag försöker göra allt samtidigt och får inget alls gjort. Känns det som i alla fall. Idag fick jag mycket gjort. Inte så mycket som jag tänkt mig, så ikväll jobbar jag hemifrån, men ändå en hel del. I morgon förmiddag jobbar jag också hemifrån, då har jag tänkt att strukturera upp det som måste hinnas innan julledigheten. I morgon eftermiddag jobbar jag på jobbet, då har jag tänkt att delegera ut lite uppgifter till mina motvilliga kollegor. (Alla är inte motvilliga såklart, men det kändes lite så när jag frågade vem som gjorde mina uppgifter när jag har semester...) På torsdag jobbar jag hemifrån hela dan och ska försöka få så mycket som möjligt gjort för jag vill ju inte jobba hur länge som helst. Alla andra har ju tagit ledigt inför julstöket, jag vill ju också julstöka. Inte för att jag har så mycket kvar. Jag behöver mest städa och piffa det sista. Och slå in julklappar förstås. Och planera min fredag.

För på fredag är jag ledig. Alldeles ledig. Då ska jag åka in till stan och köpa de sista julklapparna till min man och jag ska köpa en flaska (dyrt) vin och jag ska klippa mig. Och jag ska inte tänka på jobbet alls. Bara på julen. Och julmaten. Och julklapparna...

Inga kommentarer: