fredag, november 11, 2016

TGIF!!!

Åh! Äntligen fredag! Och äntligen har jag slutat för dagen! Jag skulle jobbat halvdag, men det blev två. Halva dagar. Drygt en hel faktiskt. Alltså måste jag se till att sluta i tid nästa fredag. Men jag fick gjort nästan allt på min lista och det känns ju bra. Jag ligger ju lite back nu efter mina dryga två veckor med spänningshuvudvärk. Inte lätt att göra ett bra jobb när man bara har ont i huvudet och vill  ligga i sängen och inte göra något alls... Men, jag ska inte gnälla. Spänningarna är borta och jag känner mig ganska effektiv igen. Dessutom är det ju fredag!

I tisdags var jag tillbaks på jobbet och jag hade Dylan med mig. På lunchen gick vi en lång runda eftersom det plötsligt slog mig att han ju är en stor hund nu och orkar med sånt. Dessutom är det väldigt skönt att komma ut och röra på sig... Vi jobbade till fyra och gick genom stan för att möta min man och Dixie. Och när vi kom hem åt vi pasta med kalkon och tittade på The Walking Dead.
I onsdags vaknade jag upp till en snöklädd värld där Donald Trump är president. Jag glömde fota snön och gick till jobbet som vanligt. Sen gick jag till naprapaten med min spänningshuvudvärk och när jag gick därifrån kände jag mig så mycket bättre. Till lunch åt vi sushi och pratade tv-serier och sen hade vi ekomöte och efteråt var jag så effektiv att jag jobbade ända till halv fem. Vi åt pullad taco till middag och tittade på Top Model.
Igår var jag också effektiv och jobbade till fyra och hade tänkt gå på stan, men hade dator och papper till tusen att släpa runt på, så jag åkte hem direkt. Vi åt biff och klyftisar och tittade på Top Model och jag satte en deg.
Och i morse började jag jobba kvart över sju och var alldeles stressad. Stressad över att jag började så sent, över allt jag behövde hinna med på jobbet, över att jag behövde hinna dammsuga innan min man kom hem. Men sen tog jag mig i kragen och gjorde mig en latte och tänkte på att jag faktiskt skulle ha färska frukostbullar en liten stund senare. Och jag fick massor gjort, inte allt, men ändå så att jag kan ta helg med gott samvete. Och på måndag jobbar jag hemifrån igen.
Men i morgon är det lördag och jag tänker ta sovmorgon.

Inga kommentarer: