fredag, november 04, 2016

TGIF!!!

Åh, så skönt att det är fredag! Och att jag är ledig i hela två dagar! Två dagar då jag kan slappna av och bada och läsa och lösa korsord och gå ut med jyckarna (och reda ut en sladdhärva). Jag är sjukt trött på att vara så spänd och att ha ont i huvudet precis hela tiden.

Min man kom hem till slut igår. Tjugo över nio steg han in genom dörren efter att ha suttit fast på tåget i över två och en halv timme. Drygt fem timmar försenad... Jag hade klyftisarna i ugnen och aiolin stod klar och väntade, allt min man behövde göra var att steka köttet. Och sen åt vi. Mitt i natten, men va fan... Vi hade ju bestämt att äta middag tillsammans. Vi tittade på Top Model och Syrran messade och frågade om jag ville se John Prine och hell yeah! Vi blev ju snuvade på hans förra konsert för snart fyra år sen, då han fick lunginflammation och ställde in. Så jag köpte biljetter direkt.

Och inatt sov jag mycket bättre med min man vid min sida. Visst vaknade jag cirka hundra gånger, men jag somnade också om cirka hundra gånger. Trots huvudvärk. Och sen blev det morgon och dags att stiga upp och jag hade skitont i huvudet och tog en frukosttreo. Efter att ha varit utan i två hela dagar och tjänat ihop till en treopresent av min man. En mascara från Tom Ford. En flicka kan ju inte ha för många mascaror... I alla fall, vi åt frukost, gjorde oss i ordning, packade in Dylan i bilen och körde till djursjukhuset.

Och på djursjukhuset konstaterade de att han har kennelhosta och att vi inte bör ställa ut honom nästa helg. Vilket jag tycker är jäkligt tråkigt nu när vi ändå ställt in oss och lärt honom stå så fint. Men, men... Det kommer fler utställningar...
Alldeles nytt och fint sjukhus
Dylan var jätteduktig hos veterinären och efteråt fick han en liten tuggpinne, i form av en krokodil, som han stolt bar ut till bilen. Min man körde mig till jobbet och jag jobbade på trots huvudvärken som inte ville gå över. Och strax efter tolv tog jag bussen hem. Och när jag kom hem var jag trött och hungrig och kinkig och la mig i soffan medan min man lagade pasta med kräftstjärtar och för mycket saffran (inte min mans fel). Och sen åkte han och handlade och jag la mig i soffan och somnade.
Jag åt fredagsgodis på jobbet. Rosa och lila såklart...
Pastalunchen
Nu står min man i köket och lagar Wallenbergare, jag tittar på Castle och har inte lika ont i huvudet så jag får väl vara glad för det lilla... Det är i alla fall fredag!

Inga kommentarer: