fredag, oktober 28, 2016

TGIF!!!

Åh, så skönt att det är fredag! Och att jag slutade tidigt! Och jag tog två nattpanodil när jag gick och la mig igår, så inatt har jag sovit. Ovanligt bra. Jag har såklart vaknat flera gånger, men somnat om ganska fort trots huvudvärk och när jag vaknade i morse hade jag bara lite ont i huvudet i stället för migrän som igår.

Igår ja... Igår tog jag min treo som inte hjälpte ett dugg. Jag fick bara ondare och ondare i huvudet och klockan fyra hade jag en frisörtid som jag ju inte ville missa. Så jag bet ihop och tröstköpte en stickad kjol på väg till frisören och hann dit i tid med nöd och näppe. Och jag har ju en ny frisör på grund av att min förra slutade för att flytta till USA. Så då tänkte jag att det var dags för förändring och bad henne att inte bleka håret fullt så mycket och samtidigt klippa av drygt en decimeter. Så nu är jag typ mörkhårig och korthårig. Inte fullt så mörk som jag hade varit om jag hade låtit min egen hårfärg växa ut, men mörkare än jag var innan. Och längden märker jag inte av så mycket eftersom det redan var ganska kort framtill, nu är det nästan jämnlångt. Nästan. Inte riktigt.
Höst i stan
Och medan jag satt där i stolen fick jag bara ondare och ondare i huvudet och den där massagestolen jag sett fram emot kändes snarare plågsam. Och när jag gick därifrån hade jag så ont att jag knappt kunde röra mig, men jag tog mig till stationen där min man hämtade mig eftersom det inte går några bussar hem till oss...

Jag la mig i soffan med huvudvärk och min man lagade biff och klyftisar och sen såg vi Top Model och Divorce tills det var dags för nattpanodil och sängen.

Och i onsdags såg vi The Walking Dead igen och OMG!

Men nu är det fredag. Jag köpte med mig sushi hem som jag åt medan jag löste DNs fredagskryss. Jyckarna verkade inte ha saknat mig och sov vidare när de sagt hej. Jag dammsög medan jag åt och satte mig sen i soffan för att ta en treo, men somnade. Det gjorde jyckarna också. När jag vaknade drygt en timme senare var jag inte säker på att de ens visste att jag var hemma... Min man kom hem med godsaker och tog med sig jyckarna till Spille och jag lyssnade klart på Kaninjägaren. Och nu ska vi äta hemmagjorda hamburgare.

TGIF!!!

Inga kommentarer: