söndag, oktober 30, 2016

Huvudvärk, huvudvärk och mer huvudvärk...

Jag vaknade tidigt och var pigg igår.  Och steg upp klockan sju, men gick inte ut med Dylan. Det var mörkt och stormade och jag ville bara krypa upp i soffan med en latte och ett korsord. Så det gjorde jag. Fast först släppte jag ut Dylan i trädgården och sen la jag hans mat i blöt. Och gjorde min latte och gick ut i soffan och satte mig. Dylan kom efter och satte sig bredvid mig i soffan och började nafsa i min tröja och slog med tassen och jag undrade vad han höll på med. Sen gick han ut i köket och stannade vid grinden och tittade på mig. Och jag kom på att jag ju glömt ge honom maten jag lagt i blöt. Så jag följde efter honom och han gick fram till matskålen och slog på den med tassen för att visa vad jag skulle göra och jag blir så imponerad av honom. Av att han är så duktig på att visa vad han vill. Hade det varit Dixie, hade hon bara suttit och ylat.

Så de fick sin mat och sen trängde vi ihop oss i soffan och Dixie tog störst plats och Dylan försökte sitta i mitt knä. Och vi hade det faktiskt ganska mysigt även om han krånglade lite på grund av ingen ordentlig plats till honom.

Min man steg upp och vi åt frukost och han gick ut med jyckarna, jag lockade håret och gjorde mig vacker och sen åkte vi till Emporia för att köpa en tröja till mig. Vi hittade ingen tröja. Ingen som jag ville ha i alla fall. Så jag köpte ett rouge på Sephora och sen åt vi pizzalunch och handlade till kvällens middag på Ica och körde till Ikea för att titta på en matta.

De hade inte den perfekta mattan på Ikea. Eller de hade faktiskt två kandidater, men jag hade ont i huvudet, vi kunde inte bestämma oss och han som jobbade på mattavdelningen slutade aldrig prata med den han pratade med, så vi åkte hem. Vi får åka dit nästa helg i stället och hoppas på bättre tur. Egentligen borde jag tagit kort på de två mattorna vi funderade på, men det kom jag ju inte på förrän vi kommit hem...

När vi kom hem hade jag så ont i huvudet att jag nästan mådde illa, så jag tog en treo och låg i soffan medan min man plockade undan inför vintern i trädgården. Dylan hjälpte honom. Och när de var klara hade min huvudvärk nästan gått över så vi gick ner och tog ett bad med en halloweenbadbomb i form av en jack-o-lantern och vattnet blev alldeles orange. Nästan två timmar senare hade vi löst ett korsord och badat klart och kände att det var dags att laga middag. Min man stekte ankbröst och gjorde trattkantarellsås, jag spelade musik. Och sen såg vi Chance och jag somnade i soffan.

Imorse vaknade jag redan klockan fem och var pigg. Insåg efter en stund att klockan egentligen var sex, men var inte sugen på att stiga upp för det. Och inte hade jag någon pad att roa mig med heller, så jag somnade faktiskt om efter en stund. Och vaknade inte förrän åtta! Min man lagade bacon och äggröra och när frukosten var uppäten, tog vi med jyckarna ut på en långrunda i det soliga höstvädret.

Nu dammsuger jag, min man gör lunch, snart ska jag lägga mig och lyssna på min ljudbok.

Inga kommentarer: