torsdag, oktober 27, 2016

Helglängt!

Åh, vad jag längtar efter att det ska bli fredag och helg! Jag är trött och sover dåligt och har spänningshuvudvärk varje dag och idag känns det som om den är på väg att utvecklas till migrän. Men jag tänker att jag om inte låtsas om den så blir det inget...? Får väl se hur det går med det. Kurerar mig med latte/treo/cola och innan jag gick till jobbet masserade min man mina axlar. I eftermiddag ska jag till frisören och då får jag väl lite massage medan jag tvättar håret...

Men jag längtar efter fredag och helg. I morgon slutar jag tidigt, tidigt och ska tillbringa eftermiddagen med att lyssna klart på Kaninjägaren (om jag inte redan hunnit göra det innan dess...?), medan jag dammar och plockar undan och dammsuger. Och sen är det fredagkväll och biff och klyftisar och Grey's.

Och i helgen drömmer jag om att vakna lite för tidigt och vara pigg. Och stiga upp och ta med mig Dylan ut på en långrunda och när jag kommer hem har min man frukosten klar. Förmodligen blir det inte så. Förmodligen vaknar jag lite för tidigt, alldeles outsövd och sparkar min man ur sängen så han går och gör frukost medan jag ligger kvar i sängen och löser korsord...

Jag har inga planer för helgen. Mer än sitta inne med tända ljus och lösa korsord, kolla tv, äta något gott, ta ett långt bad, läsa, gå ut med jyckarna, inte ha huvudvärk...

Igår gick min man spår med Dixie, så Dylan fick tillbringa eftermiddagen med mig på kontoret. Det hade han inget emot. Vi firade en kollegas 50-årsdag med tårta och Danmark kom på besök och Dylan blev hälsad på och fick smaka grädde och halv fyra kom min man och Dixie och hämtade oss. Spåret hade gått bra, Dixie fick en etta.

I tisdags jobbade jag ju hemifrån och jag lyckades faktiskt sluta klockan två. Och sen satte jag mig i soffan med jyckarna och tänkte lyssna på min bok, men blev trött och slumrade till och Dylan ville inte vara stilla och jag stängde in honom i köket och slumrade och vaknade av att han rivit fram alla påsar och strimlade dem över hela köket. Så jag blev arg och han blev ledsen och han la sig i fåtöljen och jag ville sova och sen kom Jack och störde alla och jag var så trött att allt bara snurrade och till slut kom min man hem. Och åkte iväg med jyckarna til Spille och jag fick lyssna på min bok ifred.

Puh! Skönt att det snart är helg!

Inga kommentarer: