tisdag, september 27, 2016

Orup - Viva La Pop

I fredags var Katta, Josefin och jag på Malmö Arena och såg Orup. Och jäklar så bra det var! En riktig show, som jag aldrig går på. Blev faktiskt sugen på att se mer av den typen...

Kvällen började på kontoret för mig och Josefin då vi drack öl och piffade oss innan vi tog tåget till Hyllie. Och slank inom Emporia för lite shopping, men tydligen var det lönefredag och alla var där, så vi gick och tog ett glas cava och väntade på Katta istället. Katta kom, vi drack vår cava, blev visade till vårt bord och beställde in vår middag. Jag åt en vansinnigt god hamburgare på högrev. Vi drack vin, orkade ingen efterrätt, så vi drack lite mer vin och fick sen nästan rusa för att hinna sätta oss på våra platser innan det började.
Mmm... Cava!
Mmm... Amarone!
Mmm... Högrevsburgare!

Vi hade plats på rad fem och såg riktigt bra. Orup var på g, hans orkester var på g, de rev av hit efter hit och publiken sjöng med i stort sett hela tiden. En timme och fyrtiofem minuter senare var det slut och vi gick därifrån med en alldels glad känsla i kroppen. Gjorde jag i alla fall...
Orup och hans gäng
Bara Orup
En romantisk stund med Orup
Ännu mera... Orup!
Det var drygt en halvtimme till Josefins tåg skulle gå, så vi bestämde oss för att ta något att dricka i baren. Han rekommenderade skajbaren, så vi tog hissen upp, men kön var så lång att vi insåg att vi inte skulle hinna dricka något, så vi tog hissen ner till hotellbaren och tog var sin gin & tonic och undrade i vårt stilla sinne varför han skickade upp oss? Tiden gick fort så vi fick svepa drinken och springa till tåget och hann nästan inte. Men vi hann. Och på centralen hämtade min man mig.
Mmm... Gin & Tonic!

Djuren blev glada att se mig och vi satte oss alla (utom Jack) i soffan med lite vin och skinka och tittade på The Goldbergs tills det var dags att sova.

I lördags åkte vi till Spille med jyckarna så att de skulle få rasta av sig. Dixie var mest intresserad av att leta kaniner, så henne fick vi koppla. Dylan strosade runt med mig och min man. Så det kändes misslyckat. Typ... Och efter Spille åkte vi till FinIca för att köpa charkuterier och jag fick akut ont i ryggen som gick ner i knät och ville bara hem och lägga mig. Så när vi kom hem placerade vi mig i soffan i solen medan min man dukade fram till en sen lunch bestående av charkisarna, champagne och var sin cigarr. Och samtidgt som vi åt och drack, hade vi ett litet renoveringsmöte där vi gick igenom vad vi behöver göra i hemmet kortsiktigt. Tyvärr hade vi inget att skriva på, så jag hoppas vi kommer ihåg vad vi sa. I alla fall känns det bra att ha en plan och vi har redan börjat med lite förändringar.
Jag jobbade hårt för att få jyckarna att springa ikapp
Mmm... Charkisar!
Mmm... Cigarrer!
Mmm... Champagne!
Jyckarna slogs som galningar. Som vanligt...
Himlen såg ut som en sandstrand
En kort stund låg de fint tillsammans i fåtöljen och så fort kameran åkte fram stack Dylan
Dylan la sig i kvällsolen och tittade på oss
I söndags hade jag ännu mer ont i ryggen och det började kännas i ischiasen, men jag lät inte det stoppa mig. Vi gick en långrunda med jyckarna efter frukost och när vi kom hem skulle vi fixa i trädgården, men jag fick feeling och tillbringade större delen av dagen inomhus och plockade och sorterade och kastade och planerade och planterade om fröplantorna jag fick av en kollega. Och min man grillade kamben.
Operation rädda sticklingarna
Corokian gör en fin skugga på väggen
Jag gjorde en stickling av monsteran, men är inte helt säker på jag gjorde rätt. Fin i en vas är den i vilket fall som...

Inga kommentarer: