torsdag, september 01, 2016

I måndags, i tisdags, igår och idag

I måndags väckte Dylan oss kvart i sex som vanligt och jag låg och tänkte på hur mycket jag hatar att aldrig få sova ut.

I måndags skulle jag ta rena underkläder i torktumlaren, men i stället för att mötas av en doft av sköljmedel, möttes jag av en stank av brandrök. Något står uppenbarligen inte rätt till med vår torktumlare...

I måndags tänkte jag inte hoppa av vid Centralen, men busschauffören körde fel och in på parkeringsplatsen, så jag hoppade av ändå eftersom jag inte visste hur lång tid det där skulle ta...

I måndags, när jag väl kom till jobbet, hade Katta klämt fingret och fick åka till akuten.

I måndags ringde Modern och undrade om vi ville ha en robotdammsugare i julklapp. Eh... JA!

I måndags såg vi klart The Night Of... Saknar nu.

I tisdags tvättade jag håret och hade med Dixie till jobbet.

I tisdags promenerade Dixie och jag från Centralen till jobbet.

I tisdags köpte jag en ny kjol. Igen.

I tisdags hämtade min man och Dylan mig och Dixie på Centralen efter jobbet och sen åkte vi till fältet för att gå en liten promenad.

I tisdags sken solen så vi rökte en (inte så) liten cigarr när vi kom hem.

I tisdags såg vi avsnitt ett och två av Top Model Scandinavia.

I går köpte Katta och jag thaimat på lunchen.

Igår hämtade vi mina nya fina gula gummistövlar på posten och nu vill jag inviga dem i skogen.

Igår tittade vi på Fear The Walking Dead och jag fattar ingenting.

Igår kom vi i säng redan tio och oj, så gott jag sovit inatt!

I morse vaknade jag kvart i sex och för ovanlighetens skull var det jag som väckte Dylan och inte tvärt om.

I morse låg jag kvar i sängen ända till halv sju eftersom jag jobbar hemifrån idag.

I morse gick Dixie och jag en långrunda på Spille och tittade på korna och jag förbannade att jag inte hade med mig kameran.

Ikväll ska vi äta kräftor.

Inga kommentarer: