fredag, augusti 12, 2016

Sista semesterdagen

Tänk att det redan har gått fyra veckor och att idag är min sista semesterdag. Tänk att jag börjar jobba på måndag?! Jag förstår verkligen inte hur det ska gå? Jag som är så trött hela tiden, jag som känner mig allt annat än utsövd. Hur ska jag kunna stiga upp och göra mig i ordning och gå ut med Dixie och ändå komma till jobbet innan tio? Hur ska det gå?!
Humlornas tid är snart förbi...
Och hur ska jag tillbringa denna sista semesterdag tro? Min gissning är att jag särar på Dixie och Dylan, bär ut Dylan för att kissa, matar Dylan, särar på Dixie och Dylan, försöker se klart The Family, funderar på om jag hinner duscha innan min man kommer hem, särar på Dixie och Dylan, börjar lösa ett korsord, tömmer och fyller diskmaskinen medan jag nattar Dylan, särar på Dixie och Dylan, slötittar på Agatha Raisin medan jag gör något annat, funderar på allt jag borde ha gjort på semestern, särar på Dixie och Dylan...
Varför så bekymrad Dixie?
Och vad är det då jag känner att jag borde gjort på semestern? Jo, jag borde försökt se fler filmer, läst fler böcker, det är inte förrän nu sista veckan jag satt igång med läsningen, jag borde hittat någon serie tidigare och jag borde ha sorterat foto och förberett foto att skriva ut och jag borde börjat på årsboken för 2014 och 2016 och jag borde ha druckit mer islatte... Men annars tycker jag väl att jag haft en bra och avkopplande semester. Valpen och kattungen till trots...
Ibland kan de vara såhär gosiga tillsammans
Men mest ser det ut såhär...
Min man har haft med sig Dixie till jobbet två dagar den här veckan så Dylan och jag har varit ensamma och haft det mysigt. Jag har sett två filmer och börjat på en tv-serie (The Family). Och Jack har varit nere och umgåtts lite med oss och det har gått bra, för han och Dylan är lite på samma nivå. Känns som om de kommer att bli fina vänner när de båda vuxit till sig lite. I onsdags åkte vi en sväng med jyckarna när min man och Dixie kom hem från jobbet. Vi hade tänkt åka ner till stranden med dem, men tyvärr började det att regna, så det blev en kort runda på Spille med den lille. Katta och Joakim var här igår och för att träffa Dylan och Jack. Och Dixie och mig och min man såklart. Men mest Dylan och Jack... Jyckarna fick presenter och busade loss i trädgården, vi åt ost och salami och det var så roligt att äntligen få träffa Joakim som jag hört så mycket om det senaste året...
Jag försökte träna med Dylan, han var väldigt taggad på godiset
Hur söt?! Går ju inte att neka den sötnosen något ju!
Öronen!!!
Vi spelade lite boll
Vi övade inkallning
Dylan lekte med långa pinnar och fick öronen i ögonen
Jag fyllde en boll med godis
Den jobbade han hårt med
Rudbeckiorna och Dylan
Dylan och rudbeckiorna
Dylan i woodlandet
Ett helt päron får plats i den lilla valpmunnen
Jack vågade sig ner
Och idag är det fredag och sista semesterdagen. Till middag ska vi ha vår vanliga fredagsmiddag; biff och klyrror och aioli och sparris. Och sen tittar vi på tv. Undrar om det blir CSI eller Stranger Things?
Päronen på päronträdet blev för tunga
Och grenen knäcktes
Och jag fick klippa av grenar så att inte hela grenen skulle falla av i huvudet på någon
En ros tänker börja blomma
Den lila rosen blommar igen

Inga kommentarer: