tisdag, augusti 16, 2016

Back to Black

Och nu är allt som vanligt igen. Semestern är slut och jag är tillbaks på jobbet i mina svarta kläder. Ganska skönt faktiskt. Att ha svarta kläder alltså. Semester hade jag gärna haft en månad till...

På jobbet var allt som vanligt. Min man körde mig och mina växter dit och jag visade upp sötnosen Dylan. Vi åt sushi till lunch och jag bokade en nageltid och köpte strumpbyxor och längtar efter att börja använda dem.

När jag kom hem från jobbet kom två väldigt glada jyckar mig till mötes och under dagen hade faktiskt Dylan lärt sig att gå ner för trappan. Skönt att slippa behöva bära honom, för han väger ju 15 kilo... Vi hämtade en paket på posten och sen lagade vi pasta puttanesca och tittade på CSI.
Ibland är Dylan jättetrött...
Att komma tillbaks från semestern var tydligen väldigt utmattande, för jag somnade i soffan strax efter halv tio medan jag drack en cappuccino. Alltså inte samtidigt som jag drack den, jag hann väl dricka halva innan jag somnade, och när min man väckte mig, strax efter tio, svepte jag resten.

I lördags miljötränade vi. På förmiddagen åkte vi till Spille där vi gick en kort runda med jyckarna och sen åkte vi till djuraffären i Lomma och köpte öron och svansar och sen åt vi lunch på Max och sen köpte jag en kofta på MQ och sen åkte vi till stranden och gick med jyckarna och när vi kom hem var vi alldeles, alldeles slut. Fast jyckarna var inte så slut att de inte orkade leka med Jack...
Jack blir uppvaktad från alla håll
Jack och Dylan kramas lite...
Mina fina bebisar
Vi åt biffburgare med gorgonzola till middag och skulle se en film, men streamingen ville inte streama så vi såg Stranger Things med väldigt dålig bild...

I söndags gick jag ut en långrunda med Dixie och sen målade jag krukor svarta och min man planterade om mina kontorsväxter och vi satt ute och drack vin medan det regnade och sen åt vi biff och minirösti och såg klart Stranger Things.
Fina krukor och växter, redo att börja jobba
De här tokstollarna busade i rabatterna
Dylan var visst inte riktigt beredd på att Dixie skulle dyka upp...?
Dylan försöker att inte  bli översprungen
Dixie löser det genom att hoppa över honom
Idag jobbade jag igen och på lunchen gjorde jag naglar och efter jobbet åkte vi till Erikshjälpen utan att köpa något och sen åt vi biff och klyftisar. En tisdag. I morgon jobbar jag igen och undrar vad jag ska ha på mig?

Inga kommentarer: