söndag, juli 03, 2016

Två veckor till semester

Min man kom hem i torsdags och Dixie och jag mötte honom vid bussen. Vi firade hans hemkomst med Bookmakertoast och CSI och kom i säng lite för sent...

I fredags var jag på jobbet innan åtta och jobbade hårt till tre. På lunchen köpte jag sushi till min man och mig. Vi åt den inte tillsammans eftersom båda hade mycket att göra, men mysigt att träffas en kort stund mitt på dagen. Jag jobbade som sagt till tre och det gjorde min man också så vi tog samma buss hem.
Fredagsmyset
Dixie åt ett märgben och satt sen och stirrade tomt framför sig
När vi kom hem satte vi oss i uterummet med korsord, cigarrer, vin, salami och ost och satt där tills det blev dags att gå in och laga biff och klyftisar och aioli. Sen började vi se The Americans och det verkar lovande såhär efter två avsnitt...

Igår började vi dagen med att ta med Dixie när vi sprang. 4 kilometer blev det och när vi hade en dryg kilometer kvar började det att regna. Ganska skönt, för jag var både varm och svettig vid det laget. Vi åt frukost och duschade och skrev inköpslista och åt lunch och började sätta upp en hylla i sovrummet och plötsligt var det dags att åka för att titta på valparna. Och jisses som de vuxit! De kastade sig över våra skosnören och bet och slet och slogs och hade sig tills de somnade en efter en och vi drack kaffe och pratade skit en stund innan vi åkte för att handla. Och när vi kom hem luktade Dixie ingående på oss och gick sen ut i trädgården och letade. Efter en valp undrade vi?
Vi har en alldeles röd stockros mitt i trädgården!
Den här lila (riddarsporren?) blommar för fullt!
De rosa och de vita purpursporrarna har korsats och blivit rosavita! Hur coolt???
Ännu en korsning!
Vi satt en stund i uterummet och drack rosé och tittade på regnet och pratade valpar och kattungar tills vi gick in och lagade lammstek med fetaostsås och klyftisar. Och sen hade vi filmlördag med The Hundred-Foot Journey.

I morse vaknade jag alldeles för tidigt och trodde det var måndag. Lättnaden när jag insåg att det bara var söndag alltså... Vi sprang inte, utan gick ner och bakade bullar som vi åt till frukost medan vi såg ett avsnitt The Americans. Och jag gick en långrunda med Dixie och min man satte upp den där hyllan i sovrummet. Jag fastnade på Pinterest och fick ett behov av att skaffa fina handtvålar till toan uppe, så när vi åkte och handlade blev det ett par. Favoriten just nu är Black Cherry från Apolosophy.
Frukostbullarna
Ängen växer för fullt!
Salladen likaså
Fina hyllan! Inte piffad än, men tror det kommer att bli bra!
Mitt lilla tvålarrangemang
Vi grillade korv till lunch jag trädgårdspysslade med mitt och min man med sitt. Tills jag blev kall och gick in. Och sen lagade min man vitlökspaj till middag och nu är jag så trött så trött och vill helst av allt gå och lägga mig, men jag ska bara...
Min man gjorde en fin sallad!
Vitlökspajen!

Inga kommentarer: