fredag, juli 15, 2016

TGIF då då!!!

Nu är det äntligen semester!!! Som jag har längtat! Så jäkla skönt det ska bli! Så jäkla mycket jag behöver vara ledig just nu!
I helgen var jag trött. Jättetrött! Så trött att jag helst av allt ville gå och lägga mig och sova. Men det gjorde jag inte, för jag ville ju inte slösa bort min lediga tid. Så i lördags gick jag mest runt i trädgården och försökte se upptagen ut medan min man försökte laga Nelson. Jag deadheadade rosor och pratade i telefon. Och lyssnade på en bok. Och vi grillade och vi såg en film och vi såg The Americans och vi löste korsord och vi firade min mans namnsdag och vi rökte cigarrer jag gav honom i namnsdagspresent och vi röjde i skräprummet där uppe och lyckades fylla en hel sopsäck (mest med skor...). 
Och sen blev det måndag och dags att gå till jobbet och Katta var tillbaka och jag jobbade hårt och försökte verkligen bli klar med allt innan det var dags att gå på semester. Och sa jag att det ska bli skönt att ha semester? Jag är ju så jäkla, jäkla trött hela tiden! Och sover dåligt. Och i onsdags morse vaknade jag med huvudvärk som var så illa att jag tog en treo/cola. För första gången på två och en halv vecka. Men den hjälpte. Tack och lov! Och på lunchen åt vi Syrisk buffé tillsammans hela kontoret. Och jag åt mest bröd och röror. Sjukt goda röror för övrigt.

Och igår vaknade jag åter igen med huvudvärk och jag fastade, men tog ändå en treo som jag sköljde ner med grapefrukten jag åt till frukost. Huvudvärken höll i sig nästan hela dan och när jag kom hem var jag trött och spänd och vi bestämde oss för att strunta i att fasta och satt ute och åt ostfondue och drack vin tills vi gick in och såg CSI tills vi gick och la oss.
Och i morse var jag på jobbet innan åtta och jobbade hårt och intensivt (utan huvudvärk!) ända till två då jag kände mig (ganska) nöjd och packade ner mina växter och min dator och tog bussen hem. Och när jag kom hem satte jag mig i soffan och surfade runt tills jag somnade. Och när jag vaknade ringde Mr T och undrade vem som gör mina uppgifter när jag har semester...
Men nu är min man hemma, vi sitter ute (trotsar kylan) och röker semestercigarren och lyssnar på sjukt bra musik.
Som sagt. Semester nu tack! Jag ser sjukt mycket fram emot fyra veckor utan att bli i frågasatt. Fyra veckor med kärlek och avkoppling. Fyra veckor utan att bli behandlad som mindre vetande. Ja, jag är jäkligt överkänslig just nu, men det går nog snart över...

Men TGIF då då!

Inga kommentarer: