onsdag, juli 06, 2016

Hösten

I morse när jag vaknade var det höst. Det regnade och blåste och var alldeles grått ute. Det gör mig inte så mycket, jag tänker att det är bra för rosor och svamp om det kommer lite regn. Och får jag sånt här väder på semestern gör det heller inte så mycket. Visst vill jag helst ha 30 grader i skuggan, men jag deppar inte ihop om det regnar. Möjligtvis gör jyckarna det...? I alla fall har jag köpt en ny mjukis jag kan bo i under semestern. Om det regnar alltså. Jag tänker nämligen tillbringa så mycket tid som möjligt utomhus. Under taket i uterummet där jag ska läsa och kolla film och lyssna på musik dagarna i ända... Jag vet faktiskt inte riktigt hur jag ska hinna läsa alla böcker och se alla filmer jag har planerat in, jag har ju en valp som lär sysselsätta mig en hel del också...

Igår var jag på jobbet redan halv åtta. Jag testade något nytt. Jag hade inte tusen projekt på gång. Jag steg upp, duschade, klädde på mig, sminkade mig och gick till bussen. Jag möblerade inte om, jag letade inte efter låtar, böcker eller kläder, jag spelade inte spel, jag läste inte bloggar. Jag bara gjorde vad jag skulle. En helt ny upplevelse.

Min man jobbade hemifrån och åkte sen till Djursjukhuset med Dixie för att hon skulle få en rabiesspruta och ett pass. De passade på att väga henne och 41 kilosklumpen kallas numera för Miss Piggy...

Efter jobbet hämtade min man mig och vi åkte till Blomsterlandet för att hitta någon fin hängande sommarblomma att ha på uterummet och efter mycket letande och velande, hittade vi till slut rosa pelargoner som passade. Och sen åkte vi hem och jag hängde upp blommorna och sen åt vi kyckling i ädelostsås och tittade på CSI tills jag somnade i soffan långt innan tio...
Uterummets piff är påbörjat... 
I måndags tvättade jag håret. Och fastade. Och på jobbet var jag galet stressad och spänd och hade så ont så ont i både nacke och axlar. Men jag trotsade smärtan och jobbade till halv fem då min man och Dixie hämtade mig och vi åkte till Ikea. För med mindre än två veckor till semester är det massor som ska fixas. Så vi shoppade på oss en dynbox och lite piff till uterummet. Och sen stannade vi till vid Mobilia och köpte balkonglådor (också till uterummet) och fyndade två finfina perenner och sen åkte vi hem. Och gick en sväng i trädgården och sen delade vi en portion soppa till middag. Jag orkade inte ens äta hela min.

Idag jobbade jag till halv fem och Dixie och min man mötte mig vid bussen och när vi kom hem var det nästan (nästan) sommar, så vi satte oss i uterummet med vin, ost, cigarr och korsord och satt där tills det blev alldeles för kallt. Nu har vi ätit pasta med ostsås och världens mest perfekta bacon och ser CSI. Om en liten, liten stund ska jag gå och lägga mig. Och kanske läsa en sida eller två...
Dixie gjorde oss sällskap
Onsdagsmys

Inga kommentarer: