onsdag, juni 01, 2016

Skitdag (som blev bättre) (93/100)

Jag sov dåligt inatt. Det var varmt och Dixie låg tvärs över sängen och sparkade på mig med jämna mellanrum. Så när klockan ringde halv sju, var jag allt annat än pigg. Och tänka faktiskt sova en stund till, men någon tyckte att det var en bra idé att gräva ett enormt hål i gatan innan sju, så jag steg upp. Och gick ut med Dixie och gjorde mig i ordning och var inte på jobbet förrän nio. Och när jag kollat mail och svarat och skrivit ut, satt jag med en kollega och lärde mig försäljningen eftersom jag är vikarie för henne om en månad. Och sen blev klockan tolv och det var dags för mig att springa ner och göra naglar. Men hon var försenad och han började och hon tog över och jag var inte klar förrän halv två. Så jag sprang och köpte sushi som jag kastade i mig pga stress och sen fick jag ont i magen. Och jag hade tänkt gå tre för att hinna handla och hämta paket på väg hem, men jag gick fyra och varken handlade eller hämtade. Och när jag kom hem var jag trött och varm, men gjorde ett litet yogapass på nedre däck medan Dixie låg och solade. Och när jag yogat klart gick vi en långrunda och när vi kom hem parkerade vi oss på uteplatsen. Jag med en liten cigarr och ett glas rosé och ett korsord. Hon med ett gammalt märgben. Och nu har vi båda ätit och jag har målat naglarna alldeles gula och vi ser Downton Abbey och snart ska vi gå och lägga oss.
I morgon kommer min man hem och jag måste hinna handla på vägen hem. Och kanske städa undan lite... Och sen är det äntligen, äntligen fredag!!!
(Och nu gjorde vi ett avbrott för lite kvällsbus i trädgården. Dixie sprang som en galning och jag tittade på...)

Inga kommentarer: