onsdag, juni 29, 2016

Regnig sommaronsdag

Dixie trängdes med mig inatt. Hon låg och sparkade mig mest hela natten, jag misstänker att hon försökte få ner mig från sängen. Det lyckades nästan.

Vi steg upp vid halv sju och jag skyndade mig med alla mina sysslor och ändå var jag inte på jobbet förrän kvart i nio och jag förstår verkligen inte vart tiden tar vägen?

Det regnade hela förmiddagen, men när jag slutade jobba vid halv tre sken solen. Och på väg till bussen köpte jag gummiband och ögonbryn.

När jag kom hem tog jag med mig Dixie ut i trädgården och tittade på allt som vuxit efter regnet och sen gick jag runt och fotade tills jag blev sugen på Downton Abbey och gick in.
Kvällen har jag mest tillbringat med att försöka rensa hjärnan. Jag har spelat spel, lyssnat på en bok, varit ute med Dixie, tittat på Downton Abbey och Orange Is the New Black och så jobbade jag en timme. Fast jag egentligen inte orkade.

Det märks att jag behöver semester nu. Jag har inte så mycket tålamod. Jag orkar inte med att bli ifrågasatt i tid och otid. Jag är oerhört lättprovocerad. Jag vill bara få göra ingenting en stund. Utan att behöva tänka på allt som behövs göras. Utan att behöva tänka på någon annan än mig själv.

I morgon kommer min man hem och undrar så vad vi ska äta? Jag har ingen fantasi överhuvudtaget och är inte sugen på något särskilt. Mer än grillade fläskkotletter. Kanske med en bit ädelost på...?

Inga kommentarer: