torsdag, juni 16, 2016

Något jag inte brukar

Älskar doften av fläder när jag går ut på kökstrappan!
Purpursporre
Ros som ser ut som vaniljglass med sylt
Tuscany
Penny Lane is in my ears and in my eyes... 
Lustig grej; vi tog bort växthuset och gjorde oss av med kiwin och nu ett år senare har den (kiwin) återuppstått
En självsådd funkia
Mitt senaste projekt är att fota humlor. Det går sådär... 
Något visset mög
Purpurklittan ser ut som en ros
I söndags gjorde jag något jag inte brukar. Jag hängde med min man och Dixie ut i spårskogen. Inte ut i själva spåret alltså, jag vill ju inte förvirra Dixie. Men ut i skogen. Och jag hade tänkt att passa på att fotografera lite, men det blev inte riktigt så eftersom det regnade och jag vill ju inte förstöra nya kameran meddetsamma. Ett par bilder blev det förstås, på lite blad och en och annan blomma. Ett och annat knottbett blev det också. Tio har jag i ansiktet och några till ner på halsen och på armarna. Även om det inte blev några superspännade bilder på kor (varför det nu skulle funnits kor i skogen?) så känns det bra att ha fotat något annat än samma rosor jag fotar varje dag...

Och för Dixie gick det bra, hon fick en etta.
På väg ut i spåret. Dixie ser inte helt taggad ut... 
En gran i skogen
Jag såg en stengärdsgård
Jag såg en stubbe också
Dixie hittade klöven och ville inte släppa den från sig
På vägen hem från spårskogen, som låg utanför Örkelljunga, åkte vi inom Blomsterlandet i Löddeköpinge och de hade inget jag ville ha, så jag köpte mig frö till en blomsteräng. Och när vi kom hem hade vi intentionen att anlägga vår blomsteräng, men vi var trötta och bestämde oss för att dricka lite rosé i trädgården i stället. Och sen grillade vi kycklingfilé och tittade på CSI.
Vi körde förbi Flamingokvintetten!
Dixie var trött när vi kom hem
Jättetrött
Alltså verkligen jättetrött
Vi har märkliga bär i trädgården
Och mogna smultron
Lammöron
Cigarr
Natt till måndag vaknade jag och hade galet ont i magen och kunde inte somna om. Jag låg och vände och vred mig i ungefär en timme innan jag hittade ett sätt att sova som kändes okej. Och när jag vaknade hade jag fortfarande ont och bestämde mig för att jobba hemifrån. Till tolv jobbade jag. Sen tog batteriet till datorn slut och jag orkade inte leta efter sladden. Min man jobbade också hemifrån och tog trädgårdslunch klockan tolv, så jag hängde med honom ut i trädgården och vi påbörjade vår lilla äng.
Årets pelargon har blommat över
Efter jobbet åkte vi till Hornbach för att köpa mer jord och när vi kom hem gjorde vi färdigt ängen. Och sen svängde vi ihop pasta med tomatsallad och tittade på Game of Thrones.
Vår äng!
Älskar randiga rosor!
Senaste digitalisinköpet
Veronika
I tisdags var jag tillbaks på jobbet och hade fortfarande lite ont i magen och när jag kom hem var jag så jäkla trött att jag inte orkade göra något alls mer än sitta i soffan och spela spel på padden. Jag gick inte ens ut och tittade i trädgården!!! Vi åt biff med gremolatagrönsaker till middag och det var helt galet gott!

Igår hade jag Dixie med mig till jobbet och hon är ju så duktig! Bara ligger i fåtöljen och gör inget väsen av sig. Vi jobbade till halv fem och ungefär då fick jag ont i magen igen, men jag förträngde det och tog med mig Dixie ner på stan för att möta min man. Och på vägen mötte vi en kvinna, vars mor hade fött upp ridgebackar på 70-talet, och hon tyckte att Dixie hade ett sånt vackert huvud. Och det har hon ju.
Dixies vackra huvud
Randig ros igen
Mogna hallon!
Vinbärsskörden verkar bli klen i år...
Spirea som borde flyttas
När vi kom hem satte vi oss i trädgården med var sin cigarr och ett glas vin och ett korsord och satt ute tills det var kallt och då gick vi in och åt kycklingsallad och tittade på Trädgårdstisdag tills jag somnade i soffan.
Ännu ett försök till ett humlefoto
En av favoritrosorna
Inatt vaknade jag och hade galet ont i huvudet. Så ont att jag fick gå upp och ta två alvedon innan jag gick och la mig igen. Och när det var dags att stiga upp hade jag fortfarande ont som fan och övervägde nästan att stanna hemma. Men eftersom jag hade massor att hinna med på jobbet och vi skulle AW:a, så tvingade jag mig iväg. Och jag började dagen med treo/latte/cola och det hjälpte inte och jag övervägde att åka hem efter lunchen, men jag ville ju verkligen med på AW. Så jag stannade och följde med och faktiskt släppte huvudvärken nästan och efter två glas vin och ett par omgångar boule, kändes det väldigt mycket bättre. Knappt alls faktiskt.

Vår after work utspelade sig alltså på Boulebar och det var riktigt roligt att spela boule. Jag var inte så bra, vilket kanske inte var så oväntat, men Katta och jag (som var i samma lag) kom i alla fall inte sist. Och när vi boulat klart åt vi fisk och musslor och kyckling och trodde vi skulle få efterrätt, men den ingick inte. Maten var okej, men inte mer, så vi tog ett glas vin till och stod i solen och pratade och de andra droppade av en efter en och vid sju gjorde jag det samma. Min man och Dixie mötte mig vid bussen och eftersom det var varmt och skönt ute, satte vi oss i trädgården med ett glas rosé och ett korsord. Och när det blev kallt gick vi in för att se CSI och dricka cappuccino.
Fin bar!
Och fin inredning!
Den här lampan hade lätt fått flytta hem till mig!
Vi började med vin!
Boutspel på hög nivå!
Den lilla grisen
Klot på väg att kastas
Väntar på att äta
Dijon och aioli till brödet
Boule - överraskande roligt
I morgon är det äntligen fredag!

Inga kommentarer: