tisdag, juni 21, 2016

Migrän och stress och valpar och kattungar

Hade det inte varit för att jag ju inte tar treo på två veckor hade jag börjat dagen med en idag. Jag vaknade med huvudvärk i morse. Igen. För ungefär sjätte dagen i rad. Och det är säkert på grund av stress jag har ont. Jag är spänd i rygg och axlar igen och varje gång jag tänker på allt jag måste hinna med börjar det bulta i min migräntinning. Skitjobbigt! Men det är bara tre och en halv vecka till semester och sen ska jag banne mig ta det lugnt och bara göra mysiga, avkopplande saker. Såsom lösa korsord, läsa, titta på film och tv-serier. Planen är att se en film om dagen hela semestern. Vi får väl se hur det går med det... Jag ska ju hinna med att mysa, leka och springa efter valpen också...

I lördags vaknade jag också med huvudvärk och det gjorde min man också. Så vi hade en lugn förmiddag och bakade scones och tittade på Downton Abbey och drack treo. Sen gick vi en långrunda med Dixie på Spille och det var varmt och kvavt och hjälpte inte till mot huvudvärken direkt...
Vi åkte och handlade middagsmat och vi var på Blomsterlandet och köpte lite sommarblommor och vi åt lunch och vi grillade tjocka revben och åt dem med en pikant potatissallad och vi såg en ganska meningslös film (Into The Grizzly Maze) och sen gick vi och la oss.

I söndags vaknade jag också med huvudvärk, men förträngde och steg upp och åt frukost och sen körde vi iväg för att träffa valparna. Och jisses så söta de var! När vi satt där och såg dem ramla runt och sova och busa glömde jag allt vad stress heter en stund. Helt oemotståndliga var de! Allihopa! De orkade ju inte vara vakna så länge, så medan de sov pausade vi och drack kaffe och tittade på kattungar. Och jisses så söta de var! Mamman fattade genast tycke för mig och jag fick till och med hålla henne, vilket tydligen inte var så vanligt... De sa att en kattunge följer med valpköpet så vi hoppas ju på det...
Tre timmar senare åkte vi hem och jag fick huvudvärk och vi handlade och lunchade och min man byggde uterummet och jag sådde lite mer på ängen och planterade gårdagens inköp och sen gick jag in och tog en treo. Vi åt lamm till middag och tittade på CSI tills klockan tvingade oss att gå till sängs.

Igår var det jobb igen och jag hade ont i huvudet igen, men bestämde mig för att två veckor utan treo började igår. Så jag tog inget. Och stod hjälpligt ut. Och jobbade till halv fem och vi åt räkor och tittade på Game of Thrones och försökte oss på The Magicians, men jag somnade.

Imorse orkade jag inte vakna. Hörde inte ens att min mans klocka ringde. Men ändå lyckades vi komma med en tidig buss. Och idag var det inte lika stressigt på jobbet, det känns som om jag börjar få en överblick och kanske blir jag klar med det mesta innan semestern. Jag ska försöka att inte stressa och försöka att ta det extra lugnt när jag inte är på jobbet. Försöka att göra sånt som gör mig lugn och avstressad. Och så får min man massera mig...

Ofattbart att det redan är midsommar förresten. Jag känner mig helt oförberedd och har noll koll. Inte för att det är så mycket att ha koll på, men vi måste ju handla hem lite mat i alla fall...

Inga kommentarer: