tisdag, juni 28, 2016

Jag jobbade och sprang och jobbade igen

Dixie började dagen med att värma upp min plats i soffan
Dixie och jag jobbar hemifrån idag och Dixie ömsom snarkar ljudligt, ömsom kelar våldsamt. Jag dricker en islatte och försöker att inte tänka på hur lång dag jag har framför mig, med massor som ska hinnas med... Bara två och en halv vecka kvar till semester nu och två helger tills vi hämtar Dylan och jag vill hinna med ett besök på zoo i Köpenhamn också. 

Förra stycket skrev jag strax efter sju i morse och nu är klockan halv elva och Dixie och jag har gått och lagt oss. Det blev en lång dag idag. Jag jobbade till halv nio och sen facetajmade jag med min man, gick ut med Dixie, förde över foto till datorn och nu ligger vi här. 

Jag har såklart pausat också. Vid tio sprang jag en morgonrunda med Dixie och naturligtvis stretchade jag inte tillräckligt och har nu ont både här och där. Men jag tröstar mig med att jag förmodligen hade haft ännu ondare om jag inte sprungit alls eftersom jag suttit som en hösäck i soffan hela dan... Vid lunch gick jag till Netto och vid sex tog jag med Dixie ut på en långrunda innan vi åt middag och sen jobbade jag lite igen. 
Älskar mina rudbeckior
Min blomsteräng
Odlingarna
Plötsligt är fikonet moget!
Dixie och skockorna
Päronen ser ut som päron!
Pelargonsticklingen vi köpte har börjat blomma och egentligen ska man väl ta bort blomman, men den är ju så fin!
Monstera på grönbete
Dixie är helt utslagen av en heldag med matte

Inga kommentarer: