torsdag, maj 05, 2016

Trädgårdstorsdag (66/100)

Igår var jag på jobbet strax innan åtta. Jag trodde att jag skulle bli sen eftersom jag inte kom i säng förrän ett kvällen innan, men jag vaknade, som vanligt, innan sex. Och tyckte att det var lika bra att åka in till jobbet. Jag var skittrött och inte den snabbaste katten i kullen, men blev klar med allt så att jag kunde gå hem klockan tre. Och det kände som om om jag bara jobbat halvdag.

Jag fick skjuts hem med min man som hade varit och handlat och det var (ganska) varmt och skönt när vi kom hem, så vi satte oss i trädgården med lite rosé och lite förtugg och ett korsord. Vi åt biff och klyftisar till middag och såg Fear the Walking Dead och jag somnade i soffan innan klockan hunnit bli tio.
Jag tog den ene och min man den andre
Jag drack rosé
Dixie tuggade märgben
Och i morse sov jag tills klockan blev kvart över åtta! Jag vaknade flera gånger innan dess, när klockan ringde, men somnade om meddetsamma igen och igen och igen. Och när vi steg upp var vi hurtiga och sprang tre kilometer och jäklar vad det var jobbigt. Men skönt att ha dagens träning avklarad meddetsamma. Vi åt frukost i trädgården och sen klippte jag lavendel och fjärilsbuskar och rensade ogräs tills det var lunch och eftermiddagscigarr. Och sen fick jag ont i huvudet av all sol och gick in och la mig i soffan med en treo. Men innan dess kom grannens galna hund och försökte attackera oss genom häcken och Dixie var så duktig och uppförde sig så väl och vi var så stolta.
Islatte till frukost!
Dixie och blommorna
Dagens cappuccino
Dixie blev trött
Päronträdet blommar
Vinbären blommar
Brunnävan blommar
En skog av klittor
Dixie blev 
Till middag grillade vi pizza som blev sjuuukt god! Och sen såg vi Nashville och nu ser vi CSI och i morgon är det dags för Safari 2016 och jag har ingen inköpslista och ingen låtlista och hur ska det gå???
Pizza på grillen
Pizza efter grillen
Pizza på tallriken

Inga kommentarer: