fredag, maj 13, 2016

TGIF!!! (74/100)

Åh, så skönt att det är fredag igen!!! Jag slutar egenligen ett, men gjorde naglar på lunchen så tänkte jobba till två, men hade för mycket att göra så jag stannade till tre. När jag kom hem gick Dixie och jag ut i trädgården och Modern ringde och Mannen kom hem. Och vi satte oss i trädgården med vin och förtugg och ett korsord och satt ute tills det var dags att gå in. Min man ger kvällens hamburgare lite kärlek och jag har precis målat naglarna. Var ju tvungen att köpa lite nya lack nu när jag har nya naglar. Kvällens lack är vitrosa och ljuvligt somrigt.
I helgen är det trädgårdsarbete som gäller och jag är jäkligt taggad! Speciellt sen jag kom på en liten förändring av rosenrabatterna som kommer att innebära plats för fler rosor. Modern och Mannen verkar dock inte lika taggade, men vad bryr jag mig om det?
Nästa helg hoppas jag på en tur till någon plantskola för jag är i ett stort behov av en lupin och en digitalis. Och kanske en ros. De där rosorna jag har sett ut och egentligen vill ha är för tillfället slut...

Inga kommentarer: