tisdag, maj 31, 2016

Svettig tisdag (92/100)

Idag har jag jobbat hemifrån. Det gick sådär... Jag vaknade alldeles för sent och sen gick Dixie och jag ut i trädgården och tittade på blommorna, så jag kom inte igång förrän halv åtta. Varmt har det varit idag. Och åskat och regnat och jag tycker mest jag har suttit och svettats. Till halv fem jobbade jag och kände mig så oduglig när jag var klar, att jag letade reda på en kort yogafilm på YouTube som jag körde. Det visade sig att den gjorde gott för precis de områden som gör att jag har ont i ryggen. Och sen gick Dixie och jag ut och satte oss i trädgården. Jag med ett korsord och hon med ett ben. Och nu är kvällen redan slut. Vi har ätit och svettats och jag tänkte sortera nagellack, men blev matt så nu ser vi Downton Abbey i stället.
I morgon ska jag jobba på jobbet. Och göra nya naglar och passande nog beställde jag ett gäng lack idag. För fler är precis vad jag behöver... Något jag också borde göra i morgon är att städa och plocka undan och damma och planera. Inte det lättaste att motivera sig till i den här värmen...

Inga kommentarer: