torsdag, maj 26, 2016

Put On Your Red Shoes And Dance The Blues (87/100)

I morse väckte min man mig klockan sex och frågade om vi skulle springa. , sa jag. Men vi kan lunka. Så det gjorde vi. Vi lunkade i tre kilometer och det kändes som om vi hade kunnat fortsätta hur långt som helst, men det hade vi inte tid med eftersom vi var tvungna att åka och jobba.

Dixie jobbade med min man och jag gick till naprapaten och sen köpte jag med mig sushi som jag åt till lunch. Jag hann med vad jag skulle och klockan fyra gick jag för att möta min man. Och köpte två flamingo på vägen.
Eftersom Dixie jobbat hela dagen, lämnade vi henne i köket medan min man och jag begav oss iväg på egna äventyr. Dessa äventyr bestod av att vi hämtade ett paket på Coop och köpte ett nytt, snyggt, mintgrönt halsband till Dixie. Och sen åkte vi till Ikea! Jag har inte varit på Ikea på evigheter! Men trots det köpte vi inte hur mycket som helst. Det vanliga bara... Servetter och en ljusstake. Och krukor som jag ska ha till mina växter på jobbet. Fast först ska jag måla dem.
Nu steker min man portobelloburgare och jag sköter vattenspridaren. Snart ska vi se de allra sista avsnitten av Nashville. Undrar hur sorgligt det kan bli?

Inga kommentarer: