onsdag, maj 11, 2016

Listan (72/100)

Inatt vaknade jag med huvudvärk, men orkade inte ta någon tablett, tänkte att det skulle gå över tills det var dags att stiga upp. Det gjorde det inte. Så när min man väckte mig strax efter sex och frågade om vi skulle springa, sa jag nej och skickade ut honom själv. Jag gick ner och gjorde i ordning en islatte och treo/cola. Islatten, som mer blev en kyld latte eftersom vi inte hade så mycket is, är nästan urdrucken, treon är påbörjad och min man är på jobbet. Och jag stannar hemma idag. Kurerar huvudvärk på förmiddagen och jobbar (förhoppningsvis) på eftermiddagen.
Det verkar bli en fin dag idag med. Jag var tvungen att gå ut en sväng för att se om lavendeln jag klippte ner hade tagit sig. Alla utom två ser det ljust ut för. De andra två är jag rädd att jag behöver byta ut. Men jag ska ge dem lite tid. På väg till och från lavendeln på framsidan såg jag en massa som vi behöver fixa i trädgården, så när jag kom in skrev jag en liten lista. Den blev lång. Jättelång! Plantera, rensa, gödsla, flytta, så, stickla diverse växter. Men känns skönt att ha en lista även om den är lång. I helgen får vi börja beta av den.
Igår jobbade jag hemifrån. Jag började redan halv sju och planerade att sluta halv två, men jag blev stressad så det gick inte så bra. Inte förrän halv fyra slutade jag. Och det var mest för att jag var så trött att jag knappt kunde hålla ögonen öppna. Då gick jag ut med ett korsord och ett glas vatten och satte mig i solen och njöt tills det var dags att gå ut med Dixie och möta min man vid bussen. Jag satt faktiskt ute och jobbade en timme tidigare på dagen också. Det gick bra tills datorn blev överhettad, då gick jag in.
Natten till igår drömde jag att jag var en drake och sprutade eld och när jag vaknade hade jag en fruktansvärd halsbränna. Så jag gick upp och drack lite vatten, tog en pepcid och satte mig upp och somnade. Och när min man föreslog att vi skulle springa, sa jag tack, men nä tack. Vilket innebar att vi skulle träna när min man kom hem i stället. Men det var så jäkla varmt, att vi bara gjorde en miniträning som gick ut på att swinga kettlebells och göra burpees. Jag orkade typ ingenting och skyller på allergin. Sen tröstade vi oss med biff och klyftisar och aioli och jag somnade i soffan redan klockan nio...
Och nu hoppas jag på att treon ska kicka in så jag kan jobba undan lite så jag kan sluta och kanske hinna bocka av åtminstone en grej från den långa, långa trädgårdsactionlistan.

Inga kommentarer: