tisdag, maj 17, 2016

Helgen (78/100)

Helgen tillbringade vi i trädgården. Trots höstvädret. Det var faktiskt så tråkigt och kallt att jag hade på mig vinterjackan! Men vi var i alla fall ute. Och fick betat av riktigt mycket på vår långa lista. Vi gödslade och klippte och rensade och köpte jord vi fyllde pallkragarna med och vi planterade potatis och persilja och tog hand om våra rhododendron och vi köpte äntligen ett fikonträd. Och till lunch grillade vi korv.
Dixie skrotade runt i trädgården
Och tokade runt med Arga Chewbacca
Tänker mig att jag målar denna svart. Rätt ful, men passar fint som askfat
Dixie tog det lugnt också
Vi köpte årets pelargon
Samma pelargon som ovan, men annan kamera. Fattar inte hur jag ska får rätt på färgerna? Den mörkrosa som är rätt färg alltså
Potatisodlingen
Längtar efter att få skörda!
Dixie och ännu ett av hennes projekt
Gödslade rhododendron
Hemgrillad korv! Mycket godare än köpt!
Fina fikonträdet!
Med ett fikon!
Så många knoppar på Poppius! Svårt att tänka sig att rosorna snart ska blomma!!!
En och annan maskros har vi också... 
Jättestor knopp! 
En av de få aklejor vi har kvar. Flera försvann i förra årets stora rabattrensning. Hoppas de återkommer till nästa år!
Favorittulpanen!
I morse vaknade vi av att min klocka ringde fem över fyra. Vi tittade yrvaket på varandra och fattade ingenting eftersom det är min mans klocka som ska ringa först. Men tydligen hade han glömt att sätta telefonen på laddning, så den hade laddat ur. En himla tur att jag då alltid också sätter min klocka som en säkerhet! 

Min man steg upp och åkte till Stockholm. Jag somnade om. Och när jag åkte till jobbet tog jag med mig Dixie. Det tyckte hon om. Sen åkte vi hem och har tillbringat kvällen i soffan. Jag hade ett avbrott då jag körde 15 minuter kettlebells. Jag har fastat idag också. Min man och jag tänkte att vi skulle ge det ett försök igen då vi faktiskt trivdes med det när vi gjorde det sist. Vi får väl se vad vi tycker den här gången... 

Inga kommentarer: