måndag, maj 16, 2016

Grå måndag (77/100)

Jag sov skitdåligt inatt. Det kändes mer som om jag låg och tänkte än sov och drömde. Och när jag vaknade var jag grymt trött och omotiverad att stiga upp. Men som vanligt hade jag inget val och både duschade och klädde på mig. Och på väg till bussen köpte jag bullar till måndagsmötet. Alldeles för många. Och jag glömde ta kvittot.

Det var kallt och djävligt när jag gick till jobbet så jag muntrade upp mig med en latte, men inte gick det bättre på jobbet för det. Jag hoppade mellan uppgifterna och hade svårt att koncentrera mig, det enda jag hade i huvudet var hur jag ska piffa uterummet i år. Tror det blir samma som vanligt, men större soffbord och en filt i soffan.

Och sen åkte jag hem. Och blev mött vid bussen av min man och Dixie. Min man åkte och handlade, jag frös och såg det allra sista avsnittet av The Good Wife. Vi har haft kycklingsallad och Game of Thrones till middag och nu blir det cappuccino och Fear the Walking Dead.

I morgon är det tisdag och jag längtar efter solen.

Inga kommentarer: