måndag, maj 02, 2016

Årets första fästing (63/100)

I morse hade jag varken lust att stiga upp eller att gå till jobbet. Men eftersom jag inte hade något val gjorde jag båda. Jag till och med lockade håret innan jag gick. Och på jobbet blev jag stressad av Mr T som stressade mig med allt jag måste hinna med den här veckan. Trots en kort vecka. Men Josefin och jag gick och bokade nageltid och gick en sväng på Triangeln och när jag köpt två nagellack kändes det mycket bättre och eftermiddagen flöt på ganska smärtfritt.

När jag kom hem från jobbet orkade jag inte sticka ut och springa, så vi satte oss i trädgården med ett korsord, salami, vin och cigarrer. Och det var varmt! Som om våren äntligen var här! Och vi satt ute tills det blev kallt och vi gick in och lagade spagetti och köttfärssås och jag hittade en fästing som promenerade runt på min arm och nu har vi sett Game of Thrones och min man målar mina tånaglar eftersom jag satsar på toffelpremiär i morgon...

Inga kommentarer: