torsdag, april 07, 2016

TGIT - TGIF en Torsdag (38/100)

Gårdagens trötta soffkollega
Inatt vaknade jag av att allt regn i hela världen föll över vårt hus. Så jag fick gå upp och stänga balkongdörren så att Dixie och jag inte skulle drunkna. Och sen vaknade jag såklart med huvudvärk...

Dixie och jag tillbringade alltså natten tillsammans igen. Igår ville hon inte ligga så nära. Hon ville faktiskt inte ligga nära alls. Jag försökte locka henne till mig eftersom jag frös om fötterna, men hon vägrade. Tills min man ringde alldeles för sent och jag blev irriterad, då behövde hon tydligen ta hand om sin matte och la sin kind mot min kind. Och fortsatte att ligga så även när jag inte var irriterad längre.
Jag tyckte hennes skugga var så himla fin så jag sprang ner och hämtade kameran. Sen satt hon såklart inte lika fint som innan, men fint ändå
Min fina sängkamrat
Jag steg upp strax efter sex och tog bussen strax efter åtta och jag kan verkligen inte förstå vad det är som tar så lång tid för mig på morgonen??? Jag satt inte vid datorn, jag lyssnade inte på musik, jag spelade inte spel, jag tvättade inte håret... Okej att jag lockade håret så att jag ser ut som Rayna James, men det gick nog ändå fortare än om jag tvättat det...

På lunchen fick jag med Katta att köpa sushi och det var så gott och jag var så sugen! Och klockan tre hade jag fått gjort massor och köpte vin på väg till bussen och åkte hem. Jag hade tänkt städa och plocka undan och träna innan min man kom hem, men jag hade lite ont i huvudet så det blev inte så.

Min man är hemma, vi ska snart äta och se The Walking Dead. I morgon är jag ledig och ska tvätta håret.

Och här är bilderna från gårdagens fotoskjut i trädgården.
De här blåa blommar typ överallt! Kan inte komma ihåg att vi brukar ha så många?
De första tulpanerna!
Pärlhyacinterna (?) är så fina i klunga 
Höstanemoner är nästan finare såhär...  
Päronträdet är så nära att slå ut nu!
I rabarberskogen
Förgätmigejen har börjat blomma så smått! 
Lupinerna är jättestora!
Och den här är också fin
Nu börjar det bli roligt att gå ut i trädgården. Nu händer det något. Nu ser man skillnad. Kanske inte från dag till dag, men åtminstone från helg till helg. Jag är sjukt sugen på att klippa rosor och flytta rabarber och sätta potatis och så sommarblommor och åka på safari!

2 kommentarer:

Kattalena sa...

Jag vill också ha trädgård... buhuu....
Fint att få ta del av dina trädgårdsbilder i alla fall :-)

åsa sa...

Hehe... Du får gå överstyr med din balkong i stället! :)