torsdag, april 28, 2016

TGIT!!! (59/100)

Åh, så skönt att det är torsdag! Och att jag är ledig i morgon! Och att min man äntligen kom hem ikväll!!!

Dixie sov hos mig inatt igen. Inatt ville hon inte ligga lika nära. Inte hela tiden i alla fall. Emellanåt frös hon väl lite och då tryckte hon nosen mot min mage, annars låg hon lite längre ner, med rumpan åt mitt håll... Och jag vaknade vid sex och tyckte att det var lika bra att stiga upp, så det gjorde jag. Och redan halv åtta var jag klar med alla morgonbestyr och på väg till bussen. Jag köpte frukost på väg till jobbet och när jag kom fram kastade jag mig över dagens lista som endast var fem punkter lång. Allt för att jag skulle känna att jag hann med vad jag skulle... Naturligtvis tillkom det ett par punkter på vägen, men jag hann med dem också...

Jag åt sushi till lunch och gick från jobbet halv tre och promenerade bort till Möllans Ost för att köpa lite godsaker till ikväll. Jag kunde inte hejda mig, så det blev tre sorters salami och fem sorters ost...

Jag kom hem till Dixie och vi gick ut en sväng och sen städade jag undan i köket och detta kan vara första gången min man kommer hem utan att behöva röja köket det första han gör... Och nu är alltså min man hemma och jag har dukat upp med ostarna och salamin och vinet och brödet och nu blir det ett avsnitt Nashville.
Kvällens middag...




Denna trötta är glad att husse är hemma

Inga kommentarer: