fredag, april 08, 2016

TGIF!!! (39/100)

Åh, så skönt att det är fredag! Och ännu skönare att jag har varit ledig hela dan! Jag hade (som vanligt) så många planer, men har typ inte gjort något alls...

Jag vaknade klockan sex och hade galet ont i huvudet och stapplade upp och letade fram en Ibumetin och tänkte krypa ner i sängen och sova en timme till. Så blev det nu inte, för när jag kom tillbaka till sängen blev jag tokpigg. Och när min man stigit upp, gick jag ner och ställde mig på trampen en kort stund (fem minuter, sen orkade inte huvudet mer) och sen parkerade jag mig i soffan med en latte, Dixie och Once Upon A Time. Där satt jag sen till halv elva och roade mig med OUAT, frukost och datorrensning. Drygt 30 Gb har jag faktiskt kastat idag och det är jag rätt nöjd med. Och halv elva väckte jag Dixie och tog med henne ut på en långrunda i det växlande vårvädret.

När vi kom hem åt jag lite lunch och sen började operation "tvätta håret". Tre schamponeringar, en inpackning och en balsamering senare kände jag mig nöjd och kammade, fönade och lockade håret och precis när jag dragit på lite rött läppstift steg min man innanför dörren med kvällens godsaker. Men innan vi kastade oss över dem, satt vi ute och rökte var sin cigarr och drack lite vin och pratade.

Snart är det biff och klyftisar och Grey's och jag känner huvudvärken komma krypande igen.

Inga kommentarer: