söndag, april 03, 2016

Sunday Girl (34/100)

Det var trevligt med AW i fredags. Katta och jag kom iväg i tid (fast jag knappt trodde eftersom hon var upptagen med bokslut och revisorer) och mötte Becka på hennes jobb kvart i fem som bestämt. Ingrid var också där och tillsammans fick vi en rundtur på Beckas jobb och njuta av hennes fantastiska utsikt. Och sen gick vi till Skybaren på Malmö Live och njöt av en drink och deras fantastiska utsikt. Jag drack en Gimlet och den var himla god men lite för söt. Och när drinken var uppdrucken promenerade vi till Paddys där vi åt och drack vin och pratade och tittade på människor och såg typ ingen vi kände igen. Mer än en kille som gick i Kattas och min klass på högstadiet, men jag sa till Katta att om hon ville hälsa fick hon inte säga att hon var med mig eftersom jag kände mig allt annat än respektabel... Och klockan nio kände vi oss mätta och färdigdruckna och åkte hem.
Min Gimlet
Min man hämtade mig och när vi kom hem dukade han fram parmaskinka och ost och vin och vi såg CSI tills jag somnade i soffan. Och när vi gick och la oss hade min man bytt lakan och samtidigt bytt till sommartäcke och så härligt det var!

Det blev lördag och jag sov säkert ända till halv åtta! Och efter ägg- och baconfrukost och Dixiepromenad åkte vi till Mobilia och köpte blommor till oss och Svärmor och tryffelsalami till oss och vi tog med Dixie till djuraffären för att se om de hade något hon kunde önska sig i födelsedagspresent. Det hade de inte. Så vi åkte hem och delade en gyrostallrik och sen satt vi ute i solen och rökte var sin cigarr tills klockan blev mycket och det var hög tid att hoppa in i duschen. Och vi sminkade och rakade och piffade och klädde oss och blev alldeles för sena till middagen hos Svärmor. Och ännu senare blev vi för att Dixie inte vågade gå upp för trappan. Som vanligt. Trots lock och pock och godis. Men till slut fick vi upp henne och då var vi både svettiga och stressade. Vi fick god mat hos Svärmor som vanligt och Dixie gick runt och snokade som vanligt och jag fick ont i huvudet som vanligt. Och när klockan var strax efter nio och jag nästan höll på att somna, åkte vi hem. Och när vi kom hem hade jag alldeles för ont i huvudet för att göra något vettigt så jag tog en Ibumetin och gick till sängs och somnade nästan meddetsamma...
Ägg o bacon o kokosyoghurt
Min klänning fick hänga ute och torka! 
Försenade påskliljor
Violer!
Inte lång tid kvar för magnolian
Lördagscigarren
Matrumsbuketten!
Vardagsrumsbuketten!
Dixie hjälpte "Farmor" att laga mat
Förrätten
Huvudrätten
Efterrätten
Dixie umgås...
... och visar upp sig
Bakelsen till teet... 
I morse sov jag också ända till halv åtta! Och jag kände mig inte ens stressad! Vi åt frukost, jag gick ut med Dixie, min man rättade till en hylla, jag klippte rosor, klematis och hortensia i trädgården, min man åkte och recyclade och handlade, jag satte mig vid datorn, vi åt pasta och ostsås till lunch, jag fortsatte med mina datorprojekt, min man trädgårdsarbetare och sen avslutade vi eftermiddagen med var sin cigarr i trädgården. Och vi förundrades över hur snabbt allt växer nu och över att man äntligen kan sitta ute. Min man har grillat lammracks som vi ätit och nu ser vi CSI och snart är det dags att gå och lägga sig och sen är världens kortaste helg slut...
Min man rättade till en hylla... Det gick sådär... 
Vi har tussilago i trädgården
Lungört
Snödroppar i fängelse
Vitsippa
Ramslök
Julros
En julros till
Vinbärsbusken!
Rabarbern!
Söndagscigarren

Inga kommentarer: