lördag, april 30, 2016

Som lördag (61/100)

Igår vaknade jag och var alldeles, alldeles ledig och naturligtvis hade jag också en jävla huvudvärk. Så jag fick börja dan med treo/latte/cola till frukost. Och min man var också ledig så vi åt frukost och löste korsord och tog det lugnt tills det var dags att börja med dagen. Jag lockade håret och tog tåget till Ystad där jag blev mött av Syrran och Lilian och vi åkte till Olof Viktors där vi fikade och handlade. Och sen åkte vi till Modern där vi drack vin och kollade sommarhus och pratade med Styvsyrran på Skype och Bruno började böla så fort jag kom i närheten. Och strax efter sex ringde min man på dörren och Modern hade nästan kvällens middag (som bestod av Biff Rydberg) klar och vi åt och åt och åt och Lilian var i högform och klockan tio skulle vi ta tåget hem och fick bokstavligen springa för att hinna med. Vi löste korsord hela vägen hem och min man lyckades med konststycket att somna medan han skrev... Eftersom bussarna hem till oss inte går så ofta, tog vi en taxi hem och var hemma ungefär klockan elva och det kändes som lördagkväll. Jag blev tokig på min dator som inte ville samarbeta och sen gick jag och duschade av mig all tågsvett och sen blev jag tokig på min pad som inte ville samarbeta och sen somnade jag som en stock.
Waiting for a train
Olof Viktors
Här är nog fint att fika på sommaren
Min gigantiska kräftstjärtssmörgås
Syrran och jag delade på ett wienerbröd
Men jag blev sugen på Lilians chokladboll
Dagens inköp
På väg till Modern
Genom grindarna
Bruno
Äggulorna väntar på att bli uppätna
Modern lagar maten
Modern
Tokig unge!
Aktionfyllt i köket
Jag hejdade tåget så att vi kom med (typ...)
I morse gick min man ner för att göra frukost och jag låg kvar och tänkte och hörde tassar i trappan och det var Dixie som kom och sa godmorgon. Så då fick jag ju stiga upp. Och vi åt frukost och löste korsord och min man åkte och handlade och jag försökte få min dator på gott humör och jag undrar om det inte snart är dags att köpa en ny alltså...? Min man kom hem, vi åt laxlunch och gick ut i kylan en stund och drack cappuccino och Kahlúa och rökte cigarr och jag gick in och började på potatisen och min man grillade oxfilé och snart är det dags att äta och titta på TV.
Dixie
Samma som vanligt... 
Rabarberblommorna är riktigt stora nu
Plommonträdet blommar
Rosenmandeln också
Jag hittade en ensam vit påskliljeliknande sak i rabatten
Kvällens förrätt
Och förresten (säger Lilian hela tiden), jag hade ju städat köket tills min man kom hem. Hans första tanke var inte "Så fint att hon städat köket...". Hans första tanke var i stället "Har hon inte använt något på hela tiden...?"

Och den där Dixies leksaker fick vi plocka undan, för vi är inte helt säkra på att hon inte ser Grisen, Elefanten och Arga Chewbacca som sina valpar just nu... Speciellt Grisen tar hon med sig upp i soffan hela tiden...

Och nästa vecka ska jag se Adele i Köpenham och samma dag spelar Scott Bradley's Postmodern Jukebox på KB och dem hade jag ju också velat se!!! Men you can't always get want you want, som Mick och grabbarna säger...

Inga kommentarer: