onsdag, april 06, 2016

Rött läppstift (37/100)

Dixie gjorde mig sällskap i sängen inatt och det innebar att jag sov ganska dåligt. Hon har slickat sig och sparkat mig och inte slutat förrän jag vänt mig mot henne. Då har hon krupit nära och gosat ihop sig mot min mage.

Kvart i sex kände jag inte att det var lönt att försöka somna om fler gånger, så när jag spelat lite spel på telefonen steg jag upp och drog på mig lite rött läppstift (för lite rött läppstift piggar alltid upp) och ställde mig på trampen. Och halv sju satte jag mig och jobbade. Hemifrån såklart. Jag jobbade sjukt effektivt tills klockan blev två och jag blev helt snurrig. Vet inte om det berodde på att jag kör halvfasta idag, eller på att jag sov dåligt?

Eftermiddagen tillbringade jag med att lägga in fler foto i Bilder ((Tyvärr var jag lite optimistisk och la in ca 2000 bilder samtidigt, så min dator jobbar och jobbar och jag kan inte ladda över bilderna från dagens fotoskjut i trädgården...), gå ut en långrunda med Dixie och komma på en plan för hur jag bäst ska ta hand om mitt vinterledsna hår.

Egentligen borde jag nog göra något vettigt, som att städa och plocka undan eftersom min man kommer hem i morgon, men jag tror att jag ska ta med mig Dixie upp och läsa en stund i stället... Och fantisera om att äta frukost...

Inga kommentarer: